Hoe kan ik het beste een wilde kat uit mijn huis 'jagen'?

Een vriendin van mij ervaart momenteel gekke struggles omdat er een onbekende kat in haar huis is. Hoe krijg je deze smikkelkat op een vriendelijke manier zo snel mogelijk uit een huis? Voor de hand liggenden opties zoals ramen openen heeft tot nu toe niet gewerkt.
(dit is best wel een serieuze vraag, dus graag niet verwijderen svp)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wij hadden vroeger ook een kat die elke nacht het eten van onze katten kwam opeten. We hebben hem toen eens bespoten met een waterpistooltje.
Vanaf toen hebben we hem niet meer gezien. Je doet de kat zo geen pijn, maar ze vinden het echt niet leuk.
Rieneke1
7 jaar geleden
Hoe is de kat binnengekomen? Hoezo smikkelkat, wat valt er te smikkelen? Bel de dierenambulance: wellicht kunnen zij je helpen.
NadineZ90
7 jaar geleden
Heeft je vriendin zelf ook een kat? En is er een kattenluik aanwezig? Zulke info is wel belangrijk.

Antwoorden (2)

Lok hem naar de trap, ga dan achter de kat staan met iets wat net zo breed is als de trap zodat hij naar beneden komt. Is hij beneden (of was ie dat al), sluit een gebied af met weet ik veel stukken hek ofzo richting de deur en tot waar de kat staat, waar hij niet langs kan of onderdoor. ga dan met een bezem achter hem aan, zodat hij maar 11 richting op kan lopen: Naar de deur...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Leen bij het plaatselijk asiel een vangkooi, leg daar een stuk gerookte makreel in en hup het beest zit er binnen enkele uren in. Als je niet weet van wie hij/zij is neem de kat in de vangkooi mee naar het asiel daar kunnen ze met de reader kijken of er een chip in zit en is dat niet zo dan mag de kat daar wel blijven tot het baasje er om komt.