wat heeft mijn parkeitje en wat kan ik eraan doen?

er zit allemaal opgedroogd slijm op haar kopje en er kwam net kwijl uit haar bekje.... volgensmij is er geen dierenarts in de buurt van nijmegen. wie weet wat ik kan doen?? of wat het kan zijn of waar ik heen kan met haar??

Toegevoegd na 1 minuut:
ze eet en drinkt wel en ze verzorgd haar veren ook nog..

Toegevoegd na 42 minuten:
parkiet is zo'n 4 jaar oud, dus nog redelijk jong voor een parkietje

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

het zou coryza oftewel snot kunnen zijn.
zorg dat je vogeltje warm zit, en niet op de tocht.
hou de bodem van de kooi en de eet- en drinkbakjes goed schoon.
kijk het niet te lqang aan, maar ga als het aanhoudt naar de dierenarts voor een kuurtje antibiotica.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

"opgedroogd slijm" klinkt als snavelschurft (ouderdom), maar een parkiet welke kwijlt heb ik nog nooit gehad dus dat weet ik niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
google eens op snavelschurft (afbeelding) als het er zo uit ziet
Vermoedelijk schurft , heeft die ook een wratje boven zn snavel ? Dan kan je gewoon naar de dierenwinkel een goedje halen daarvoor, het kan ook een tekort aan vitaminen zyn , deze kan je ook in de dierenwinkel kopen en een vitamineshot is altyd goed !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zyn dat die verliefd is op iets , als parkietjes verliefd zyn op iemand of iets nemen ze voor in de mond kwijlen dit onder en geven het aan jou of leggen het weg ik zou als je het niet vertrouwd even langs de dierenarts gaan :) succes ermee
Mogelijk Aspergillose, een longaandoening die veel voorkomt bij vogels die in een te vochtige ruimte zitten.
Als je bijvoorbeeld een vogel langere tijd in de keuken hebt staan (koken, water koken) dan is de kans heel groot. Maar ook huiskamers waar gerookt wordt en weinig gelucht, zijn heel slecht voor vogels.
Als de vogel hoog geplaatst is (kast, of aan een haak aan de zoldering) is dat ook heel slecht, omdat warme lucht mét alle vuil opstijgt.
Een antibiotica kuurtje en het veranderen van leef-omstandigheiden zou kunnen helpen.
Ivana
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
bij aspergillose zie je toch meer dat de vogels erg benauwd zijn en met gestrekte nek zitten, maar zonder slijmvorming.
Ivana
12 jaar geleden
Heel in het begin bij aspergillose zie je dit wat ze beschrijft.
Als ze eenmaal zover zijn dat ze hijgend ademhalen, bol gaan zitten en nauwelijks of helemaal niet meer eten zijn ze reddeloos verloren.