hoe maak ik een online radio?

ik ben al een tijdje aan het kijken om een online radio te maken maar ik vind maar niks kan iemand mij misschien helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.4K

Het beste antwoord

ik heb hier een beetje meegekeken want wou zelf ook doen toen ik shoutcast had gedownload kwam ik niet verder wat moet ik alle installeren van al die dingen? en wat moet ik dan doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik heb dat eerder ook gedaan, is best grappig hoor.

ik deed dit via shoutcast.

op de site staat precies uitgelegd hoe het werkt.

mvg Rutger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In combinatie van een shoutcast server en een dj programma.
Ik ben er zelf ook mee actief
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shoutcast word door vele gebruikt
Let wel Buma-Stemra/Sena kan op de loer liggen en je een aanslag bezorgen voor auteursrechten e.d.

Er is echter ook een alternatief:Radionomy

“Op Radionomy kan iedereen gratis een eigen online radiostation beginnen, voor zijn of haar community. Radionomy betaalt alles en biedt een open content database: radiomakers kunnen dus naar hartenlust muziek, radioshows en nieuwsbulletins in hun eigen radiozender programmeren. Nederlandstalige radiostations kunnen bijvoorbeeld gratis gebruik maken van de nieuwsbulletins van Novum.

Natuurlijk zijn radiomakers niet beperkt tot deze database. Ze kunnen al hun muziek, podcasts en jingles op hun radiozender laten horen. Radionomy financiert dit door af en toe reclame uit te zenden, met een maximum van vier minuten per uur. Vanwege de muziekrechten en de streamingkosten is het normaal gesproken erg duur om een eigen webradio op internet te hebben; Radionomy biedt daarom als eerste de oplossing.”

Voordeel is dat je station blijft doordraaien ook als je je pc uitzet!
Je moet wel een x-aantal luisteraars per maand behouden dat is de enige voorwaarden.
Muziek kan vanaf je pc naar hun worden geupload maar je kan ook kiezen uit hun database

Meer info

http://www.frankwatching.com/archive/2009/11/25/radionomy-gratis-je-eigen-radiostation/

Voorbeeld van een (nederlands) station

http://alaskahitradio.jimdo.com/

Je kan dus net als alaska er ook een gratis site voor maken via jimbo bv
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de radiomanager van radionomy doet het toch momenteel niet?