Wanneer ik in mijn Yahoo Mail een mail als 'spam' aanduid, blijven er toch steeds mails van die afzender terugkeren. Hoe kan dat?

Ik veronderstelde dat de 'spam'-knop diende om bepaalde mails die je liever niet meer wil krijgen aan te duiden. Maar dit werkt bij geen enkele van de mails die ik op die manier aanduid. Ze komen wel degelijk van het identieke emailadres, dus ik begrijp het niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.7K

Antwoorden (2)

Ik ben niet bekend met yahoo mail, maar bij de meeste mail aanbieders heb je de mogelijkheid om regels toe te voegen. Op die manier kun je meteen mails van een bepaalde afzender naar de prullenbak verwijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het spamfilter is een lerend systeem. Door een mailtje als spam te markeren, wordt niet direct de afzender geblokkeerd. Het kan dat de afzender een gewone bekende van je is, maar dat er op zijn naam spam verstuurd is. Om te voorkomen dat je normale berichten van dit soort afzenders blokkeert, kijkt een spamfilter naar de inhoud van het bericht. Doordat jij een bericht als spam markeert, leert het filter in de loop der tijd steeds beter smap-berichten van reguliere berichten te onderscheiden.
bamibal