Is er een mogelijkheid om programma's in een windows installatie te zetten?

dan bedoel ik:

kan ik bijvoorbeeld in plaats van Internet Explorer, firefox erin zetten.

inplaats van windows media speler, vlc speler

en dan ook nog andere programma's

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Ja daar maak je gewoon een icoontje voor aan (kan met kopieren en plakken en die plaats je waar jij wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar het is een heel gedoe.
Je kunt de install helemaal aanpassen aan je wensen en er aan toe voegen wat je wilt.
Hier een hele website erover:
AWM
14 jaar geleden
Je bedoelt dat je Windows in het vervolg kan installeren met jouw eigen instellingen.

Dit is een sysprep, via de link kun je zien hoe je het kunt maken.
Het is persoonlijk makkelijker om een Ghost image te maken.

Maar de windows cd zo instellen dat je ie eruit gooit en er standaard FF of windows media player vervangt door VLC kan denk ik niet. (tenzij je een scripter/programmeur bent)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank u suus, ik probeer altijd letterlijk het antwoord te geven zoals het er staat. (het gaat hier waarschijnlijk niet om een typefout dus vandaar dat ik het onderstaande erin heb gezet ;))
Bedoel je dat je een computer met Windows hebt, en zonder over te stappen naar een ander operating system andere programma's wilt gebruiken?

Sure, in het geval van gratis software kwestie van downloaden en installeren. Firefox werkt bijvoorbeeld prima onder Windows, je bent echt niet gebonden aan Internet Explorer.

Je kunt Firefox voor Windows downloaden op de Firefox-pagina in de bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een unattend installation geven veel bedrijven aan, wat ze direct bij de installatie op hun computer willen hebben. Dit is echter best een hoop werk en loont zich eigenlijk alleen als je een hoo pc's op dezelfde manier wilt installeren.

Zaken zoals WMP en IE zal bij XP echter zeer lastig worden, omdat die beide programma's diep in het operating system zitten. Echter moet Microsoft deze programma's loskoppelen van het OS en dan zou het wel moeten kunnen.

Veel succes! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik nLite Software.

Hiermee kan je een bootable Windows disk maken en van te voren compontenten toevoegen en verwijderen. Add Service Pack 3, Hotfixes en Drivers. Remove WMP en Explorer. Je kan het gratis downloaden op http://www.nliteos.com/download.html
Met nLite Add-on maker voeg je installatie van b.v. Firefox toe. http://www.winaddons.com/

Check de tutorial in 13 stappen:
http://www.winaddons.com/nlite-14-tutorial/

Aight! Succes G!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je verstandig bent verwijder je al die standaard windows meuk meteen, outlook, messenger, Explorer, remote desktop (als je dat niet gebruikt) en gebruik je geen MS office , Live messenger of andere dingen waar live voor staat en een windows logo.

voordat je explorer verwijderd is het raadzaam een paar uur op deze site rond te kijken: http;//openinfo.socialdefect.nl om de vervangers voor jouw programma's uit te zoeken en te downloaden, je vind er gratis "open source" programma's zoals firefox, google Chrome, openoffice, etc..... voorzien van uitleg..

Nog een goede tip wanneer je je niet veilig genoeg voelt:
http://antivirus.comodo.com/ , dit is een totaal pakket met antivirus, de beste firewall voor windoos, anti-phishing en antispam.

Alle Open source software vind je via http://sourceforge.net maar alleen aan te raden voor de echte geeks gezien het aanbod echt te enorm is en veel software nog vollop in ontwikkeling is, wanneer je niet weet waarop je moet letten zal je vaak iets downloaden waar je niet aan uit gaat komen als beginner. Lees je voordat je klikt en heb je wel wat weet van .exe's en zip's of source code??? kijk dan met een gerust hart rond.

Toegevoegd na 4 minuten:
De beste optie blijft natuurlijk een Linux distributie downloaden bv: mandriva, opensuse, pardus of ubuntu, dan ben je voorgoed van die bagger af en kan je met een gemakkelijk programma alle software toevoegen die je wil, firefox, vlc en open office zijn vaak al standaard aanwezig.