Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zit in een huurhuis met mijn zoon,al 19 jaar. Nu wil ik op een ander adres gaan samenwonen. Mag mijn zoon dan in het huis blijven zitten?

Hij is 21 jaar en heeft een vaste baan.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (7)

nou het is de vraag of hij ook als mede huurder stond ingeschreven als hij mede huurder is wel zo niet dan moet hij met jou het huis mee gaan verlaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt dit natuurlijk met de verhuurder overleggen. Waarschijnlijk is dit wel mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het best is om hem EERST als medehuurder te laten registreren bij de woningstichting. ( stel dat er iets met u gebeurt, ook dan is het wel fijn als je zoon mag blijven...)
Pas daarna zou ik vertrekken ;-)

Duurde bij mijn vader en mij drie weken, en toen was het geregeld. Dus ik zou die weken lekker even afwachten tot de registratie er door is, en dan zou ik lekker gaan samenwonen en mijzelf daar uitschrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij de meeste verhuurders moet iemand al minimaal een jaar als medehuurder ingeschreven staan om de huur van het huis te mogen overnemen. Als dit bij jou verhuurder ook het geval is (gewoon even bellen, dan kunnen ze je dit zo vertellen) dan heeft hij er geen recht op daar te blijven wonen.

In dat geval kun je vragen of er wat te regelen is. Soms kun je zelf een nieuwe huurder aanbrengen als je vertrekt (in dit geval dus je zoon) of maken ze uitzonderingen voor dit soort gevallen.

Succes ermee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vaak staat het in je huurcontract. Misschien kun je dat eerst checken

Toegevoegd na 1 minuut:
Voordat je slapende honden wakker maakt :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het allerlaatste wat een mens moet doen is de woning opzeggen om samen te wonen bij een ander.
Men kan zich ook afvragen of de ander bij u kan intrekken.
Ga eerst op proef samenwonen
De hoofdbewoner heeft een woonvergunning, een medebewoner niet. Registreren als medebewoner is een optie, maar dat is pas effectief met enkele jaren om daar rechten aan te ontlenen.
Bedenk dat de woning die u wilt achterlaten mogelijk te
groot is voor uw zoon en hij er geen recht op heeft.
Het zou anders oneerlijk zijn mbt de woningdistributie als een ander jaren moet wachten en uw zoon in een gespreid bedje komt doordat er geen wachttijd is.

Denk ook aan fiscale aspecten mbt toeslagen etc.
Bezint eer ge begint.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als dat andere huis een huurhuis is, dan moet je de verhuurder aanspreken en hem het probleem voorleggen. Hij kan dan het nieuwe huis aan jouw zoon verhuren en een maand daarna regelen jullie woningruil. Opgelost!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing