waarom heeft nederland geen wolkenkrabbers?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Utrecht werd de Neudeflat al vervloekt wegens wolkenkrabberig ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland zijn er geen gebouwen hoger dan 200 meter.

Antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees dit maar eens: http://wikikids.wiki.kennisnet.nl/Wolkenkrabber
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ook daar staat dat er in Nederland wolkenkrabbers zijn.
ooit in rottedam geweest? of den haag? daar zitten ze hoor ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
bijlage zit een foto van een paar wolkenkrabbers in r'dam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees dit maar eens: http://wikikids.wiki.kennisnet.nl/Wolkenkrabber
Laat ons zeggen: In Amsterdam stad zijn er geen :omdat de moerassige grond dit niet toelaat.
Daarom is Amsterdam zo gezellig authentiek gebleven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat we dat zelf niet willen.
Om een bouwvergunning te krijgen daar komt heel wat bij kijken. Zo'n procedure duurt jaren, omdat mensen bezwaar kunnen maken tegen een wolkenkrabber. Het komt voor, dat als het er eindelijk op begint te lijken, dat zo'n plan kans van slagen heeft, het ook alweer is achterhaald.

Als er morgen een plan komt voor een wolkenkrabber van 400 meter hoog, vlak bij jou in de buurt, dan zul jij misschien ook officieel bezwaar maken, of bij lokale bestuurders gaan lobbyen. Want misschien vind je het geen gezicht, belemmert het je uitzicht, of komt de zon niet meer in je tuintje.

Hier (zie bron) een aardig voorbeeld van de Belle van Zuylen-toren in Utrecht-Leidse Rijn. Die zou 262 meter hoog worden, 150 meter hoger dan de Dom. Op 30 km afstand zou dat ding nog zichtbaar zijn, en het is dus niet zo gek dat er veel mensen waren, die dat niet zagen zitten. De bouw gaat dan ook niet door.

Er zullen de komende jaren vast wel meer wolkenkrabbers komen; we zullen toch de hoogte in moeten, omdat we steeds meer waarde hechten aan grote stukken natuur. Maar die dingen zullen waarschijnlijk komen op plaatsen waar al flink in de hoogte is gebouwd. Daar valt het niet zo op. Amsterdam Zuidas, Rotterdam etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve de eerder gegeven antwoorden, zou het met onze atmosfeer te maken kunnen hebben. De bewolking is in ons land doorgaans erg laag. Je zou dan vanuit de wolkenkrabber voortdurend in de mist zitten kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Amsterdam staat er sinds 1932 een wolkenkrabber
escape