wat kan je in huis hebben om jezelf te beschermen?

Ik woon nu sinds twee maanden op mezelf maar vind het af en toe toch wel eng ik zat te denken in de richting van pepperspray maar dat is helaas verboden. weet iemand iets anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
15.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoek een vent... een lieve, het liefst... het kost je je privacy, maar het is veel veiliger in huis ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neeeeeeee... gewoon keihard schreeuwen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is eerste zou ik ook zeggen, maar dat is waarschijnlijk belangenverstrengeling qua advies...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat die vent maar, neem een grote hond , het kost wat tijd en geld en aandacht , maar het lieve dier zal je beschermen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een "vent om de veiligheid" zuigt alleen maar je mooie energie rondom je weg . Dan is het nog prettiger om *onveilig* in je eentje thuis te zitten. Als je van hem houdt of hij je beste vriend is, dan is het anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen hier hebben het over vechtsport/zelfverdediging, maar als meid van 18 lijkt het me sterk dat je tegen een man op durft als die paar koppen groter is dan jou.
En als je vechtsport doet en je slaat iemand in elkaar krijg je de zelfde straf dan als je hem met een knuppel in elkaar hebt geslagen dus dat maakt in principe dan ook niet uit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@GoldEnten, mijn idee, en van zo een hond heb je veel erbij. Een knuffeltje op z'n tijd haha, en lekker rustig slapen, want die hond ligt niet dronken naast je !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@meis26, zeker nooit een zelfverdedigingscursus gevolgd? Dan leer je echt technieken om een man te vloeren die een paar koppen groter is, en zo kostbare tijd te winnen om weg te komen. Het is er niet op gericht om iemand in elkaar te slaan maar juist om jezelf te beschermen.

Antwoorden (29)

Dingen die evel lawaai maken.

Geweld lokt geweld uit, helaas. Dus het beste is om je huis goed af te sluiten, en te zorgen dat je aandacht kan trekken mocht er iets mis dreigen te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een honkbalknuppel staat er goed in de gang of slaapkamer. maakt een heel spotieve indruk
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel... je hebt alleen pech als de indringer snel/brutaal genoeg is om de knuppel af te pakken en jou een goed pak rammel ermee verkoopt! Ik ken iemand waarbij dit gebeurd is, niet fijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft helemaal geen zin. Ten eerste het is een wapen waar je heel veel ruimte voor moet hebben wil je het effectief gebruiken als je niet zoveel kracht hebt. En die ruimte om te zwaaien heb je niet in huis. Ten tweede, je moet iemand durven aftuigen en dus met overtuiging gericht aanvallen. Je moet tegen bloed kunnen want je slaat iemand helemaal open met zo'n ding. Ga ervan uit dat de crimineel die binnendringt het ding wel durft te gebruiken. Als het om een jonge vrouw gaat die wordt aangevallen dan zijn de risico's groot. Meestal wordt de knuppel gewoon afgepakt, ze krijgt een tik, wordt flink verkracht en vervolgens dood geslagen, want een sterke man heeft minder ruimte nodig om hard te kunnen slaan en kan dus een honkbalknuppel wel effectief binnenshuis gebruiken. Dit is een situatie die veel in Amerika ziet. Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehm, je denkt wel gelijk aan het ergste @BoerBuitendijk. Teveel films gezien ? Meestal als er een crimineel je huis binnendringt , is het een inbreker , geen verkrachter.
ronron1212
13 jaar geleden
ik denk niets ze vraagt een oplossing. dit mag je hebben. En inbrekers zijn soms zeer geweldadig
Een hond.
Een honkbalknuppel.
Een alarmsysteem.
Een spuitbus alarm zoals gebruikt zoals bij voetbalwedstrijden
Goeie sloten op je deuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je huis goed afsluiten en of een alarm aanschaffen, die je ook s'nachts inschakeld.. slaapt een stuk rustiger..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spuitbus(deodorant) Wanneer ik int donker buiten ben/fiets heb ik altijd een spuitbus deodorant in mijn mouw. Hiermee zou je iemand in het gezicht kunnen spuiten en (theoretisch gezien) kunnen uitschakelen. Ik voel me er iig veel veilig bij. In huis zou je ook een aantal spuitbussen kunnen neerzetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je denkt aan wapens dan zit je fout. Een inbreker of insluiper is in de regel meer behendig met jouw honkbalknuppel dan jij, alles wat je zou kunnen gebruiken als wapen kan ook tegen je worden gebruikt.
Ik zou er voor zorgen dat je goed hang en sluitwerk hebt, dat scheelt al heel veel.

Verder is het belangrijk om een goede relatie te hebben met je buren, dat ze reageren als jij schreeuwt. Want daar heb je nog het meeste aan: dat er een angst is bij de inbreker/overvaller dat er anderen zullen komen.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep... heel logisch, simpel en veilig. Voordat een 'onverlaat' een hand voor je mond kan doen is het 'alarm' al afgegaan... vette +
En honkbalknuppel komt wel heel erg hard aan, als je in paniek zou raken, en je slaat iemand er mee op zijn hoofd, dan kan je hem dood slaan.
Wat veel beter werkt, koop 1m. duims slang ( tuincentrum) hiermee kan je veel sneller slaan en is veel minder gevaarlijk, je kunt er nooit iemand mee dood slaan.
Maar is zeer effectief!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat goed hang- en sluitwerk erg belangrijk is. Als iemand wil inbreken/insluipen en merkt dat je ramen en deuren goed beveiligd zijn, zal hij (en in mindere mate zij) wel aan je deur voorbij gaan. En hang verlichting op op kwetsbare plekken. En zorg dat je telefoon in de buurt ligt. (toen ik net op kamers woonde had ik een hamer onder mijn bed, maar geloof me, de angst gaat vanzelf over).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zaken die mensen doorgaans in huis hebben kun je jezelf prima verdedigen. Gooi je een inbreker een glas ammoniak in de ogen zal dit minstens hetzelfde effect hebben als pepperspray en heb je alle tijd de politie te waarschuwen.Bestek is meestal ook ruimschoots voorrhanden en het bezit van sportartikelen als honkbalknuppel of hockey stick is niet verboden maar wel effectief. Zorg er wel voo dat er geen riempje aan de knuppel zit want dat maakt het tot een verboden slagwapen.
Van een gasbus (legaal)kun je gemakkelijk een vlammenwerper maken om indringers op een afstand te houden. Maar ik denk het allerbelangrijkste wapen is je mobieltje. Bij onraad meteen 112 bellen en de specialisten je werk laten doen. Deze hebben voldoende wapens en mogen die ook (als enige)inzetten.
Je kunt, om je veiligheidsgevoel te vergroten ook detectors of lampen met een bewegingsschakelaar ophangen zodat eventuele kwaadwillenden meteen in de spotlights staan en daar houden ze niet zo van.
Ook zijn er hele kleine cameraatjes in de handel met bewegingssensoren en ook een dikke sirene kan hiermee worden uitgerust. Kortom veel licht en veel herrie houden de meeste wel op afstand en voor die anderen heb je al wat suggesties.
Plak ook her en der stickers met teksten als dit pand wordt bewaakt door en stickersmet camera`s om mensen toch maar op andere gedachten te brengen. Er zijn ook nepcamera`s te koop voor een paar euro. Die hang je dan op een plek dat ze makkelijk te zien zijn, de echte hang je op een onopvallende plek. Deuren en raampjes voorzien van deugdelijk hang en sluitwerk en dievenklauwen.
Heb je zoveel rijkdom in huis dat dit allemaal niet voldoende is dan kun je denken aan een alarminstallatie die is aangesloten op een centrale.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat jij eens een film moet gaan maken. Honkbalknuppels, hockeysticks, vlammenwerpers. Kan wel eens een leuke actiefilm worden. Voor de verdediging van een vrouw van 18, 19, 20 jaar? Kompleet zinloze Hollywood fantasie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te zien ben jij er beter in. Ik heb het over gewone zaken die in de meeste huishoudens aanwezig zijn en die kunnen dienen om jezelf te beschermen.
Bovendien is de grootste onzin dit opzichzelf te zien en niet de andere dingen die staan vermeld bij je reactie te betrekken. Een klap met een knuppel kan ook van een 18jarige iemand behoorlijk afschrikken. Misschien dat de vragensteller niet in staat is een klap uit te delen maar menigeen wel.
Op 1 ding heb je zeker gelijk, van een spuitbus een vlammenwerper maken komt uit een film.
Dit heb ik echter in de praktijk getoetst en is wel degelijk mogelijk.
Maar als op grond van de voorbeelden mijn verhaal complete onzin is, stop dan met een ander af te kraken en kom zelf met een betere oplossing, geef een minnetje en laat anderen zelf beslissen wat ze er van vinden.
Niet iedereen is te onbenullig om te weten wat met een knuppel kan worden gedaan (of hokeystick) en bovendien werd in de vraag geen leeftijd genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een glas ammonia heb je niet naast je bed staan, mag ik hopen ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij vergeet helemaal 1 ding wipje, en dat is het feit dat verreweg de meeste inbrekers professionals zijn. Het is geen hobby, ze leven ervan. Ook verslaafden hebben het nodig omdat ze geld nodig hebben voor hun verslaving. Beroepmatig weten zijn het verschil tussen valse en echte camera's waar ze kunnen hangen en wat hun beeldhoek is. Ze zijn zeer vindingrijk en hebben een zeer grote kennis over alles wat met beveiliging heeft te maken. Ze hebben zelfs een goede en recente kennis van de wet. Een inbreker weet heel goed dat hij 6 maanden voor inbraak krijgt en jij 6 jaar voor poging tot verminking en doodslag met jou vlammenwerper. En daarmee heeft onze wetgever de inbreker een machtig wapen in handen gegeven. En daar zijn ze hun heel erg bewust van en ze deinzen er ook niet van terug om ijskoud aangifte tegen jou te doen. Die 6 maanden die hun krijgen vormt voor hun gewoon een onderdeel van hun beroep. Ze zijn er niet eens van onder de indruk. Alles wat wij hier bedenken is een factor wat zij goed beseffen en waar ze rekening mee houden en waar ze op zijn voorbereid. Daardoor zijn ze totaal niet onder de indruk, wat jij ook in handen hebt. Zelfs als jij met een zwaar vuurwapen in handen staat, geladen en doorgeladen en jij durft er diep van binnen niet mee te schieten dan weten ze dat en pakken gewoon met wat intimidatie het ding uit je handen. Ze kunnen mensen heel goed inschatten. Maar als er dan iemand in huis is die niet onder de indruk van zijn aanwezigheid is, dan veranderen de zaken ineens. En dan bedoel ik niet uiterlijk niet onder de indruk door stoer te doen met een knuppel in handen en toffe taal uit te slaan, maar iemand die met lege handen ze recht aankijkt. Onbewogen, stoïcijns. De meeste mensen worden bang en laten zich intimideren. Dat weten ze, maar als ze iemand tegen komen die dat niet doet, dan weten maar al te goed dat zo iemand niet te doorgronden is en dus voor hem gevaarlijk. Hij slaat nu ineens in de twijfel en de rollen zijn omgedraaid. Dat moment duurt maar kort en dat moment moet je gebruiken. En dat leer je met een vechtsport als Jiu Jitsu, Karate, Muay Thai en vele anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij vergeet een belangrijk ding namelijk de vraag.
Diegene die bij mensen als vragensteller inbreekt zijn geen professionals die gaan echt geen moeite doen om een camera of computer te jatten. Misschien zie je dat wel in die spannende films van jou. Bovendien hoeft er geen glad mamonia naast je bed te staan en kan die prima elders in de kamer staan. Bij goede preventie (hang en sluitwerk) waar ik ook melding vanm heb gemaakt en die je gemakshalve maar buiten beschouwing laat. Hoor je echt wel dat er inbrekers bezig Zijn (meestal wanhopige junks, in de grote stad en heb je tijd genoeg om maatregelen te treffen. Een inbreker zal geen risico lopen als hij veel moeite moet doen voor een kleiene buit, en bij een grote buit pas je ook je beveiliging aan. Bovensien zaql die 6 maanden straf in rap thempo op lopen en langer worden en als je de wetgeving en het nieuwe cabinet goed hebt beluisterd wil men ook daar het nodige aan veranderen.
En wat die laatste zinnen van je betreft, dat is precies waar jij mij in het begin voor uitmaakt. Klaarblijkelijk heb jij te veel fabtasie en kijk je naar te veel misdaad films.
Ga maar eens opzoeken hoeveel plegers van inbraken in woningen voldoen aan jou profiell.
Alsof die karate gasten gaan lopen inbreken bij een particulier om een paar tientjes te jatten. Man wat een verstand, of hou je van karate misdaadfilms.
Enige tijd geleden heft een boer een inbreker met een mestvork omgeracht en niet vast hoeven te zitten dus...??? Het is niet alleen maar 6 maanden die ze op het spel zetten.
Zelfvertrouwen! Ga op een verdedigingssport of volg een zelfverdedigingscursus. Daar leer je technieken om een ander uit te schakelen/jezelf te beschermen. Wapens kunnen ook tegen je gebruikt worden. Iets van een spray komt wel weer goed maar je wilt toch zelf niet met een honkbalknuppel bewerkt worden.

En mocht je iemand in je huis betrappen: grijp je mobiele telefoon en ren je huis uit, jij bent belangrijker dan je spullen, ga de confrontatie niet aan, de insluiper raakt waarschijnlijk (ook) in paniek en is dan helemaal onberekenbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is heb je gewoon messen in huis. Om het vlees en groenten mee te snijden. Die kan je ook prima gebruiken voor...

Maar klopt het dat je je vader mist... zijn sterke hand?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk idee, maar iemand serieus verwonden dat het bloed aan alle kanten er uit stroomt moet je kunnen. Kan je dat niet dan moet je hier niet aan beginnen, brengt alleen je tegenstander die al strak van de adrenaline en de testeron op een idee. Wat die vader ermee heeft te maken vat ik even niet. Hooguit dat ze als kwetsbaar, zielig fotomodel popje is opgevoed. Dit soort meisjes zijn weerloos en kan je alleen hopen dat het hun nooit zal overkomen.
Jezelf. Begin met een cursus zelfverdediging. Geen spray of knuppel doet je zo lekker slapen als de wetenschap dat je jezelf, als puntje bij paaltje komt, effectief kunt verdedigen met je blote handen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan SuzyQ:
Ook een goed antwoord. Je leert dit niet 1,2,3, maar het is het meest effectief alleen al omdat je een zelfverzekerder uitstraling aanleert. Allen soms werkt het niet, er moet toch een (verborgen) aanleg voor zijn. Aan Zomaar:
In 1 jaar leer je ook nog niet veel. Maar soms kan dit mislukken. Sommige mensen hebben een karakter dat ze een ander niets aan kunnen doen. En dat is heel moeilijk te doorbreken. Daar heb ik met 20 jaar karate ervaring eigenlijks ook geen antwoord op. Je kan zo'n meisje wel een mes of iets makkelijks als een riot-gun meegeven, maar die durven ze ook niet te gebruiken. Even los van de illegaliteit ervan. Hoe zag die cursus er uit? Er zijn namelijk wat van die cursussen gegeven die kant nog wal raakten en puur commercieel waren.
Voor het gevoel kun je om te beginnen goed hang en sluitwerk hebben, een kijkgaatje in de deur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan allen maar herhalen wat SuzyQ en enkele anderen reeds hebben gezegd.

De zin:

Een vechtsport is het beste antwoord.

Waarom?, omdat je een houding aanleert die zelfbewust en doelgericht overkomt. Maar het nadeel is dat het tijd kost, doorzettingsvermogen en het moet toch wel ergens in je karakter zitten al is het diep verborgen. Als je niet iemand een lel durft te geven dan werkt ook dit helaas niet en blijft er niets anders over dan te hopen dat het je nooit zal overkomen. Als vechtsport adviseer ik Jiu Jitsu omdat daar alle elementen in zitten, de verdediging (judo) met grepen en worpen, de aanval (karate) met stoten, trappen en zweepslagen, alternatieve aanval in kleine ruimtes en grondwerk (worstelen) met verwurgingen. Maar ook de verdediging tegen messen en stokken, het afhandig maken van messen en stokken en het gebruik van vrijwel alles om je heen tot effectief wapen. Als het moet zelfs de kleding van je tegenstander.

De onzin:

Wat hier bij regelmaat werd geopperd waren dingen als hockeysticks en honkbalknuppels. Dit is redelijk zinloos. Je moet over kracht beschikken om dit als wapen in te zetten. Heb je dat niet dan moet je de ruimte hebben om te kunnen zwaaien om zo met snelheid veel energie in het wapen te stoppen. Die ruimte heb je simpelweg in een huis niet. Binnenshuis kan een fysiek sterker persoon dit heel gemakkelijk tegen je gebruiken. Als je zwaar bent en veel kracht hebt hoef je die ruimte niet te gebruiken om veel energie in de knuppel of stick over te brengen. Hier zijn bij de politie dramatische gevallen van bekend.

Verder zag ik vlammenwerpers voorbij komen. Heel leuk, heel spectaculair vooral. Maar het is totaal niet effectief omdat veel potentieel brandbare huishoud en schoonheidsmiddelen juist zo zijn gemaakt dat het moeilijk is om tot ontbranding te komen, en als, dan ook nog eens om zo weinig mogelijk schade aanrichten. Daarbuiten, wat heb je er aan als de inbreker weg is omdat je huis in de fik staat. Dan kan je hem beter wat waardevol spul megeven. Dan heb je toch nog een dak boven je hoofd en je komt er lichamelijk het best vanaf. Vooral als het een verslavings gerelateerde inbraak is. (dat zijn de meeste)

Juridisch:

Alles wat je als wapen hanteert zal als verboden wapen worden aangemerkt. Ook als het voorwerp feitelijk legaal is.

Dit even voor de knippel, stok, breekijzer, hamer, tuinslang en andere freaks onder ons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan het echt niet laten.

Condooms:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
overwin je persoonlijke angsten die je uit je verleden hebt meegetorst;dan heb je geen pepperspray (meer)nodig.Geef jezelf de tijd om te wennen op jezelf te wonen en de verantwoordelijkheid daarvoor te nemen en ga ervan genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vertrouwen....
ik woon al 40 jaar alleen (als vrouw). In het begin vond ik het ook best eng maar ondertussen ben ik er meer dan gerust in. Nog nooit iets naars meegemaakt.
lees minder kranten en geloof niet dat de wereld één grote rotte zooi is, de kans dat je iemand in je eigen huis te lijf gaat is vééél lager dan de kans dat iemand je omver rijdt met de wagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een (nog redelijk goedkoop, maar toch efficiënt) boobytrap systeem kunnen krijgen, ook een goedkoop lasersysteem e.d. Hierover kan ik je wel een pb/mail sturen mocht je iets willen.

Dan hoor / merk je het meestal wel wanneer iemand probeert binnen te dringen.

Verder kun je redelijk makkelijk komen aan replica's van een bepaald wapen, dit schrikt best wel af soms, maar is wel illegaal.

Verder werkt een deo spuitbus ook wel redelijk goed, en valt er ook een vlammenwerper van te maken.

Verder kan een paintball gun werken, zijn gewoon legaal (op sommige na) en kun je toch redelijk hard mee schieten, en als je beetje goed mikt ziet de ''inbreker'' zelfs nog heel weinig ook.

Je hebt trouwens ook apparaatjes die het geluid van een hond na kunnen bootsen, tenminste had ik ergens gehoort oid..

Groetjes

Toegevoegd na 1 minuut:
Nee, geen hollywood fantasie:)

Toegevoegd na 2 minuten:
Wellicht dat een tazer iets voor je is?
Weet niet of ze nog steeds vrij te koop zijn..
Kosten ong. 75 euro..

Toegevoegd na 3 minuten:
een beetje goede luchtbuks wilt ook nog wel eens werken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon een honkbalknuppel , stale buis, een keukenmes allemaal dingen die je kan hebben om je te beschermen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wapens helpen niet, want elke handige man of jongen pakt die direct van je af.
Maar wat mij echt veel rust heeft gegeven: zorg dat ook je ramen een slotje hebben en dat op de deur(en) meer dan 1 echt goed slot zit en een strip tegen inbraak.
Als het zoveel werk is om binnen te komen is de kans echt heel klein dat het gebeurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Woon je in een hele slechte wijk of zo iets? Het is namelijk niet gezond om je in je eigen huis onveilig te voelen. Het moet een thuis EN een huis zijn. Een plek waar je je veilig voelt. En ik denk niet dat je je meer op je gemak voelt met een heel wapenarsenaal onder je kussen.

Als je je zorgen maakt over inbraak, zorg voor een Politiekeurmerk Veilig Wonen - certificaat. Ik geloof dat je dan ook nog korting op je inboedelverzekering krijgt.

Verder is er gezond verstand:
Kijk als er iemand laat voor de deur staat even wie t is voor je open doet.
Sluit 's avonds de boel af, ook t nachtslot gebruiken.
Onderhoud contact met je buren! Je bent wel alleen, maar je woont niet helemaal alleen daar in je straat.

Verder denk ik dat je echt even moet wennen aan alleen zijn. Mocht je je na een tijdje nog steeds niet op je gemak zijn, praat er eens met iemand over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ dat kan ook ja
Als je voor de honkbal knuppel kiest, koop er dan ook een bal en een handschoen bij. Komt het ooit zo ver dat je iemand de hersens in slaat, dan vraag de politie jouw waarom je die honkbal knuppel in huis had. Zeg je dan dat je graag honkbal speelt, maar je hebt geen bal en handschoen, dan kan er van noodweer geen spraken meer zijn.

Doe een weerbaarheidscursus en koop wat wol en twee brei naalden. Als je dat thuis hebt liggen roept dat geen vragen op. Een breiwerkje kan je ook in de handtas mee nemen. Met zo'n naald kan je een er pijnlijke por uitdelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop inderdaad een balletje erbij =p
Een knijpflacon van bv. afwasmiddel villen met 5%
zoutoplossing in gewoon water.
Daarmee spuit je de crimineel in de ogen.
Dit beschadigt de ogen niet maar de inbreker heeft absoluut geen zin om zijn plannen voort te zetten.
Het gebruik van zuren , ammoniak en deo raad ik af.
Je moet er voor zorgen dat je verdediging geen blijvende schade aan de inbreker oplevert.
Gelukkig worden in de nabije toekomst de rechten om je thuis te verdedigen uitgebreid (staat op de politieke agenda)
Het slaan met voorwerpen raad ik af, het kan afgepakt worden of je slaat harder dan de bedoeling is.
Wel zie je ook al in de rechtspraak dat de rechter meer ruimte geeft aan noodweer.
Je hoeft je niet binnen je eigen muren te laten slaan en/of verkrachten.
Persoonlijk zou ik het idee mensen het recht te geven pepperspray te gebruiken toejuichen, criminelen gebruiken immers heel andere wapens.....
In dat opzicht hoop ik al jaren dat Nederland de Duitse
regels gaat hanteren.
Dat we ons als makke schapen af moeten laten slachten
past niet meer in de tijd dat van ons toenemende zelfredzaamheid geeist wordt, daar horen passende mogelijkheden en middelen bij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een pistool :P!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
accu zuur in een fles
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is toch belachelijk dat je geen pepperspray als verdediging tegen inbrekers in huis mag hebben....
Hier in Nederland ben je als ze inbreken gewoon de klos! Als iemand in breekt mag je hem/haar niet eens wat aan doen, want dan ben je strafbaar...
Toen ik in Amerika was had een vrouw waar ik op bezoek was een revolver voor als iemand in breekt, want op eigen terrein mag je met die persoon alles doen wat je wil (ter verdediging.)
Als hier iemand je komt beroven van je spullen kan je net zo goed zeggen 'zo zal ik je even helpen met de tv'.

Als jij je veiliger voelt met pepperspray in huis dan moet je dat gewoon halen. Zelf heb ik ook een knuppel onder mijn bed liggen. Het voelt gewoon veiliger en daar gaat het me om.
Dus koop gewoon pepperspray of ga eens langs een dumpshop voor een mes en leg je je die in je nacht kasje.
De kans dat je het ooit zou moeten gebruiken lijkt me soweiso zeer klein, maar als jou dat een veiliger gevoel geeft moet je dat gewoon doen!!!
En koop je een alarm!

Toegevoegd na 16 minuten:
Nu ik eraan denk, mijn oma heeft een leuk apparaatje (het is eigenlijk voor als haar iets gebeurd, zoals vallen of wat dan ook.)
Maar dat is een klein wit dingetje met 1knop en die draagt ze in huis altijd, zodra ze op de knop duwt maakt het apparaatje een kei hard geluid (soort alarm geluid) dat horen de buren zeker!!
Ook handig dus =)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mobiele telefoon. Als je iets hoort, of je denkt dat er een inbreker aan je huis rommelt kun je om hulp bellen.
Zoals anderen ook al schreven, aan wapens zou ik niet beginnen.
Mocht je jezelf toch willen kunnen verdedigen, denk dan eens aan een cursus zelfverdediging. Dat is ook nog eens goed voor je zelfvertrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon ook alleen in een groot huis en het is soms reuze donker buiten. Maar ik heb een grote hond, en daardoor ben ik geen seconde benauwd, zelfs als ik "iets hoor". Je krijgt door die hond een soort rust over je heen, je slaapt ook beter van. Ook als ik weg ben geweest en terug kom, hoef ik me niet te verbeelden, dat er iemand achter de deur staat, had mijn hond allang op de vlucht gejaagd. "A man's best friend" en zeker in deze tijden.

Toegevoegd na 8 minuten:
Het probleem met alle wapens, wat ze ook mogen zijn is, dat ze tegen jezelf gebruikt kan worden, kan je net zo goed zeggen, hier, pak mijn mes maar, een beetje kerel is nog altijd veel sterker dan een vrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond of een inbraakalarm.