Ik heb veel last van muggen, hoe kom ik er vanaf?

Onder in de kruipruimte staat (wat) water, klaarblijkelijk wonen we op een 'sloot' alsdus de kenners. Gister werden mijn gasaansluitingen vernieuwd en bleek dat daar een enorme hoeveelheid muggen zich voortplanten. Gekscherend werd het advies gegeven een (brul)kikker los te laten, nog andere suggesties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
amigo
13 jaar geleden
ik wens je veel sterkte. De Hema bij ons in de stad heeft het ook gehad, in het restaurant, en steekmuggen!!! Iedereen werd er gek van en volgens mij zag ik ze laatst niet meer maar daar hebben ze dan 3!!! jaar over gedaan.

Het beste antwoord

Een paar druppels olie op het water doen wonderen.

Maar beter aan de basis beginnen.

Vocht in de kruipruimte = vocht in je huis = je lam stoken. verder is het vocht ook de past voor je vloer.

- Zoek uit waar het water vandaan komt
- Stop het bij de bron (Bij grondwater geen optie)
- Zorg voor schoon droog zan / schelpen dek (ev opvullen tot boven grondwater)
- Zorg voor [enige] ventilatie onder je huis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat er vroeger een sloot heeft gelopen heeft er niet mee te maken, de muggen zoeken nu een winterslaapplaats, die moet donker, vorstvrij en koel zijn, dus een kruipruimte is geweldig voor ze, het zijn trouwens vrijwel nooit steekmuggen, dus luik dicht en gewoon vergeten, heb je er trouwens in het verleden wel eens last van gehad, toen je dit nog niet wist?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit jaar eigenlijk voor het eerst. Ze steken helaas wel degelijk, ze zijn wel traag en opzichtig... Wel hinderlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar de steekmuggen komen niet onder je vloer vandaan, het voorjaar was extreem droog, zo ook het begin van de zomer, je zal pas water onder je vloer gehad hebben aan het einde van de zomer, begin herfst.
De kruipruimte is een ideale plek voor ze om te overwinteren, dus dat is vrij normaal, moeten ze wel ergens door naar binnen kunnen. ( roosters?)