Zou het niet nuttig zijn een pot bloed naast je bed te zetten wat net iets aantrekkelijker is voor muggen zodat ze jou niet steken?

Toegevoegd na 5 minuten:
En wat als ik het bloed zou verwarmen tot een hogere temperatuur van het lichaam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen,probeer t eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kon wel eens erger dingen aantrekken, een vampier of zo!

Het beste antwoord

Een my wordt aangetrokken door lichaamsgeur en ook door warmte.

Een pot bloed, dat afkoelt, heeft daardoor minder aantrekkingskracht op de mug, dan een menselijk lichaam. Je zou dus, ondanks de pot bloed, alsnog gestoken worden door de muggen.

Een pot bloed heeft dus geen zin.

Toegevoegd na 2 minuten:
my=mug

Toegevoegd na 12 minuten:
Reactie op de toevoeging:
Een mug vindt vooral de geur van zweetvoeten erg aantrekkelijk. Die geur vindt hij dus bij de mens en niet bij de pot met bloed.

De hogere temperatuur van de pot maakt de pot wel aantrekkelijker dan een koude pot bloed.

Echter waarschijnlijk ben je ook met een warme pot nog steeds niet van de muggenoverlast af.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 helder geformuleerd antwoord. Ik zat nog te denken dat het natuurlijk ook in het instinct van het beestje zit om te steken. De mug mist dus die sensatie als ie alleen een beetje bloed zou drinken uit een potje bloed. Zelfs als zou je het potje bloed verwarmen en er zweetvoetengeur aan toevoegen ;-)

Andere antwoorden (4)

Nee. Een mug zoekt naar levende wezens, en niet naar bloed. Bloed als pure stof zal de mug niet aantrekken. (Heb je ook muggen op een stuk rood vlees zien afkomen?).

Je kan de mug ook gewoon een keer laten steken. Duurt een paar seconden en dan ben je van het beestje af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mug komt op de mensengeur af en een gunstige lichaamstemperatuur.
Misschien moet je je gedragen sokken opwarmen tot ruim 37 graden, want de muggen zijn gek op sokken, daar steken ze het liefste, of wel, daar ruiken ze het meeste mens!
Zou best wel eens kunnen werken!
De geur van bloed lijkt me niet van belang.
De geur van mens wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bloed stolt na +/- vier minuten dus dat zal zeker niet werken. Je laten steken is een optie, maar als je allergisch bent voor muggensteken is dat niet zo'n heel goed plan. Afgezien van een klamboe e.d. is het een idee om een ventilator te gebruiken. Muggen zijn slechte vliegers en kunnen niet tegen de luchtstroom invliegen. Maar goed, ook dat moet mogelijk zijn en vergeet niet dat het aan laten staan van een electrisch apparaat met bewegende delen in de slaapkamer ook niet altijd veilig is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleine suffe toevoeging: als de pot omvalt gaan bloedvlekken er heel moeilijk eruit.