wat is het verschil tussen een hommel , bij en wesp?

er stond een keer een vraag op de quest kalender( je hebt bijenkorven en wespennesten, waar slapen/leven hommels dan in?) maar wat is verder het verschil tussen deze 3 beesten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Het beste antwoord

Bijen
Bijen hebben een bruinzwart harig lichaam. Ze zijn niet agressief en steken enkel als ze zich bedreigd voelen of wanneer hun korf in gevaar is. Bijen overwinteren in onze streken zodat ze vooral in het voorjaar en in de zomer worden waargenomen. Typisch voor een bijensteek is dat de angel steeds achterblijft in de huid van het slachtoffer.

Wespen
Wespen hebben een geelzwart slank lijf met de typische ingesneden “wespentaille”. Ze zijn spontaan agressief en steken vooral in de nazomer en herfst wanneer hun voedsel schaarser wordt. De angel van de wesp blijft bijna nooit achter in de huid zodat een zelfde wesp verschillende keren na elkaar kan steken.

Hommels
Hommels hebber een veelkleurig sterk behaard lichaam. Ze worden in onze streek gebruikt voor de bestuiving in de tomatenkweek. Hommels worden vooral in de zomer waargenomen bij bloeiende bloemperken in de omgeving van tuinbouwbedrijven. Een hommel verliest bij het steken bijna nooit zijn angel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tik eens in in het adresvak van de browser (niet in het google-vakje):
http://nl.wikipedia.org/wiki/ en dan 't woord hommels of wespen daarachter. En dan {enter}.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat verschil kunt ge hier gewaarworden.
http://www.superkrediet.be/blog/2008/04/25/het-verschil-tussen-bijen-wespen-en-hommels-met-fotos/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms is kees een beetje melig,duidt het hem niet euvel.