Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag een atelier in mijn (kleine) huis. Wie heeft er tips? Ik heb een zolder (klein raam) en een schuurtje "over". Goed idee?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ligt er aan wat voor atelier.
Wat wil je er gaan doen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
schilderen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Als de zolder geisoleerd is zou ik die nemen. Dan kan je tenminste ook in de winter makkelijk naar je atelioer zonder door sneeuw en regen naar de schuur te moeten. Tevens ben je gewoon 'in huis; en betrokken bij het leven aldaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het allerbelangrijkste voor een atelier, is het licht.
een raam op het noorden is het allerbeste, nooit direct zonlicht naar binnen, dat werkt niet.
Een flink dakraam, of lichtkoepel is uitstekend, dan heb je licht van boven en is de juiste kleur.
Moet je met kunstlicht gaan werken neem dan de combinatie van warm wit en daglichtkleur en opnieuw boven je, zorg tevens voor een goed en ruim werkblad en overzichtelijke opberg ruimte, je moet alles zo kunnen pakken, iets moeten zoeken gaat ten koste van je inspiratie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben natuurlijk niet op de hoogte van de situatie ter plaatse, maar ik zou zelf ook kiezen voor de zolder.
Dit klinkt warmer, knusser en inspirerender dan de schuur.
Het licht lijkt me niet fijn in de schuur, in de winter even terug naar binnen is koud en onderbreekt de inspiratie van het moment.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan wat je er wilt gaan doen.

De schildersezel van mijn man staat gewoon in de kamer, met een kastje erbij voor zijn spullen.
Ontzettend rommelig, maar het heeft ook wel weer wat.

Ik heb mijn mozaiek-atelier op de zolder. Daar is het warm en kan ik lekker mijn gang gaan met rommel maken.

Maar als het een beetje goed weer is, dan gaat mijn werkstuk naar buiten en zit ik buiten.

Wat de schuur betreft: je zult je moeten afvragen
of je daar in de winter wilt zitten.
Maar misschien is er een mogelijkheid tot isolatie of iets dergelijks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing