Wat is het beste? Containerdeksel helemaal dicht of een stokje ertussen?

Zie bij steeds meer mensen iets tussen het deksel van de groencontainer zitten. Dit schijnt beter te zijn om maden/vliegen te voorkomen. Is dat zo? Lijkt me dat ze er juist makkelijker inkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
9K

Het beste antwoord

Open of dicht? Hierover bestaat discussie.

· Staat de container binnen, in een garage of kelder? Laat hem dan dicht.

· Staat je container redelijk koel en buiten in de schaduw? Ook dan hou je hem best dicht.

· Staat hij willens nillens in de zon en is de tuin niet te klein? Dan kan je een klein stokje of plankje tussen het deksel en de bak steken, zodat de container kan ademen.

· Staat hij bij gebrek aan beter in de zon en dicht bij je terras of balkon? Hou dan je container zeker dicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij mijn groencontainer ligt al sinds jaar en dag een lat tussen deksel en container om vervelende luchtjes geen kans te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maden en vliegen houden niet van tocht, dus stokje.
Of gaatjes onderin boren