Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

duivenveren in huis, kans op parasieten oid? zie uitleg?

ik was gisteren een dagje weg, kom ik thuis zie ik dat er een heleboel duivenveren in mijn keuken liggen, waarschijnlijk is er toch een duif binenn geweest (?) en kon hij niet weg er stond wel een raampje beetje open maar hier kan hij niet echt doorheen leek me maargoed. Er liggen een boel veren op de grond en zelfs een paar op een tafel bah, is er een kans hier dat er parasieten door die veren zijn binnengekomen, aan sommige veren zatten kleine zwarte dingetjes geen idee wat dat was. of andere (infectie)ziekten door die duiven, het is namelijk wel me keuken, vind het zo onfris :S...

Toegevoegd na 4 minuten:
en het heeft er dus bijna een hele dag gelegen waarschijnlijk, heb ze nu maar weggehaald en gestofzuigd..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

het enige wat gevaarlijk zou kunnen zijn, is opgedroogde duivenpoep, als dat gaat stuiven kun je dat beter niet binnenkrijgen.
maar daar is hier geen sprake van.
ik neem regelmatig duivenveren mee naar huis, zodat de katten ermee kunnen spelen.
er is echt geen enkele reden tot zorg.
(Lees meer...)
Rieneke1
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

maak je niet druk goed schoonmaken en stofzuigen doet de truc wel.
Parasieten zijn meestal diersoort gastheer gebonden en de kans is daarom ook zeer klein dat je wat oploopt.
je moet zowaar midden tussen de duivenpoep staan voor meer dan een dag op blote voeten en met open wondjes
wil je iets op lopen.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
geen reden tot zorg. als er parasieten op zouden hebben gezeten (die zitten meestal niet op de veren, maar op het lichaam zelf) dan zijn ze intussen allang weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De zwarte dingetjes die je zag, zijn zeer waarschijnlijk vogelmijten (ook wel bloedluizen genoemd, hoewel het geen luizen zijn).
Bij gebrek aan duivenbloed, kunnen ze inderdaad ook mensenbloed proberen te krijgen. Dat is niet gevaarlijk, maar het jeukt wel flink.
Goed stofzuigen is de makkelijkste manier om eraf te komen.
Eventueel met een plantenspuit spiritus rondsproeien om ze te doden.
Vogelmijten kunnen maanden overleven zonder voeding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing