Hoe verjaag ik al die spinnen bij mijn voordeur?

Boven mijn voordeur zit een buitenlamp. Een ideale plek voor wel tientallen spinnen om hun web te bouwen en te wachten op langsvliegende insecten. Echter heb ik het niet zo op spinnen (zacht uitgedrukt), en ik zoek dan ook een manier om de beestjes naar een andere plek te laten gaan.

Zijn er manieren om een plek voor de spin minder aantrekkelijk te maken? Wellicht zijn er daar zelfs middelen voor in de handel? Er moet echt iets gebeuren, want elke keer als ik door de voordeur moet dan krijg ik de kriebels. :-S Help?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
7.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schoonmoeder neer zetten?

Het beste antwoord

Zuig ze op met je stofzuiger, en smeer de lamp daarna in met azijn. Spinnen haten azijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De beste manier is: doe die buitenlamp uit.

Je kunt hem met de hand aanzetten als je hem nodig hebt, of je kunt een bewegingssensor monteren zodat hij alleen aangaat als er iemand voor je voordeur staat.

Dit spaart stroom en is zodoende milieuvriendelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:

Voor zover het in jouw woonomgeving van toepassing is:

Een beveiligings-expert heeft mij eens verteld dat een buitenlamp juist inbrekers aantrekt. Die hebben graag een beetje licht bij hun werkzaamheden.

Een buitenlamp met bewegingssensor schrikt ze juist af, vooral als je de aan-tijd heel kort instelt. Dan gaat de buitenlamp namelijk aan wanneer ze beginnen. Kort daarna gaat de lamp uit, maar hun ogen zijn dan gewend aan het licht, dus nu zien ze juist minder. Even later gaat de lamp weer aan, dan weer uit, enzovoort.

De inbreker ziet er slechter van, en voor de buurt valt een lamp die steeds aan en uit springt veel meer op dan een lamp de continu brandt. Dat weet die inbreker ook, dus die zal daar liever niet inbreken.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich een logisch antwoord, ware het niet dat ik op een flat woon en dus geen invloed heb op wanneer de lamp aan en uit is.
Cryofiel
13 jaar geleden
Oh, dat wist ik natuurlijk niet... Maar goed, daar zijn wel methoden op te vinden, hoor... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vriendelijkste optie: zwarte lap over de lamp laten hangen door iemand zonder spinnenangst en wachten tot de gehele bevolking vertrokken is naar een lamp van de buren.
Cryofiel
13 jaar geleden
Wel oppassen voor brandgevaar!
De lamp uitzetten. Want die trekt insecten aan en dus heb je daarmee je eigen spinnensnackbar gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb in elk hoekje een spin zitten. Spinnen voor de deur brengen geluk zeggen ze. Ik verwijder zo nooit maar houdt die griezels wel in de gaten voordat ik naar binnen loop. En moet zeggen heb geen vlieg of mug in huis. Maar idd licht uit doen daar komen ze op af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spinnen maken graag hun web bij een lichtbron, omdat het licht insecten aantrekt, die zij graag willen vangen. Zorgen dat de lamp minder brand helpt dus al een hoop.

Verder kunt u er ook voor zorgen dat de spinnen niet de kans krijgen, om een groot web te bouwen, door elke dag met een ragenbol de webben weg te halen. Als u een ragenbol neemt met een lange stok, heeft u zelf niks te vrezen van de spinnen. Ze zullen niet bij u in de buurt weten te komen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
http://www.claasencoatings.nl/nl/werken_met/chemtec/index.cfm?fuseaction=spin_ex&assetmetaAssetmeta_x_nChildID=76417

misschien heb je hier iets aan?
Rieneke1
13 jaar geleden
Spiderfree - Deze niet-giftige Spiderfree vloeistof op basis van Alkylethersulfaat-diethalomanine is 100% biologisch afbreekbaar. Je kan het dus zonder problemen binnen en buiten gebruiken. Spinnen en insecten zullen gedurende een lange tijd wegblijven op plaatsen die met Spiderfree behandeld zijn. Je kan het product kopen in sprayvorm en onverdund gebruiken of in bussen die je aanlengt met water. Het dunne waslaagje dat vervolgens achterblijft, zorgt ervoor dat webben zich niet kunnen vasthechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik ook zo'n lamp bij de deur, ik kan hem niet uitdoen omdat het centraal geregeld wordt.
Ik haal zoveel mogelijk spinnen weg en daarna spray ik met glas-ex, met name de randjes waarin spinnen zo graag wegkruipen. Dit moet ik wel een paar keer in het jaar herhalen.