Wat doen muggen als het buiten regent?

Vliegen die dan nog rond? Of schuilen ze?

Als ze schuilen kan ik lekker mijn raam open zetten terwijl het licht aan is :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
35.1K

Het beste antwoord

Als het regent pakken ze dondersnel hun paraplu en gaan zo snel mogelijk naar huis.

Maar nu serieus..als het regent zoeken muggen zo snel mogelijk een droge schuilplaats op.

Immers de druppels regen zijn doorgaans twee keer zo groot als de muggen..en dus zouden ze ferme opdonders krijgen als ze door de regen bleven vliegen.

Als jij je raam dan opent komen ze zelfs even gezellig bij jou op bezoek..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het meest logische is dat ze gaan schuilen, als ze gaan vliegen zijn ze zo dood door die kolossale druppeltjes.

Ik zou je raam toch niet opendoen, je hebt altijd de stommetjes die toch de verleiding van het mooie licht niet weten te weerstaan en je kamer weten te bereiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel vliegende insecten hebben minder moeite met regen dan je zou verwachten, omdat ze door een vallende regendruppel simpelweg opzij geduwd worden en dus niet nat worden.
En als ze schuilen, kan het natuurlijk ook zijn dat ze denken: oh kijk, een raam, daar is het droog, zoemmmm...
Zoals mensen bij regen ook weleens een eetgelegenheid induiken ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een fabel dat muggen naar het licht toe vliegen, zie onderstaand artikel:

Muggen komen niet op licht af.
Het heeft geen enkele zin om het licht te doven omdat de muggen er anders op af komen. Toch blijven veel mensen geloven dat dit wel zo is, zegt entomoloog Willem Takken van de Landbouwuniversiteit in Wageningen in de Telegraaf.
Er zijn 21 muggensoorten in Nederland en die steken voornamelijk dieren. Mensen zijn per ongeluk slachtoffer, hoewel de meeste mensen dat geloven als ze het aantal insecten tellen op hun slaapkamer. Veel insecten komen op het licht af, maar geen muggen, aldus de insectenkenner. De geur van zweet vinden de muggen het lekkerst. Dus wie zich afvraagt waarom ik wel en die ander niet kan het beste een extra douche nemen. Het zijn overigens de vrouwtjesmuggen die steken en niet de mannetjes

Dus of het nou wel of niet regent, je kan gewoon je licht aan houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muggen kunnen blijkbaar gewoon vliegen in de regen. Maar ze schuilen wel degelijk. Mijn ervaring is, als het al even regent, je rustig je raam kan openen omdat de muggen al een schuilplek hebben gevonden. Maar als het net pas regent heb je de kans dat ze de schuilplek vinden in je open raam.