ja normaal gesproken wel er zit een pomp die het water uit de waterbak zuigt door de fontein en dat valt dan weer in de bak

je moet wel af en toe water bijvullen ivm verdampen en spetteren van het water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Niet al het water, wel heel veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, anders zou de fontein overstromen.
het gaat gewoon in een cirkel en wordt weer aangezogen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ja, een heleboel wordt weer teruggepompt naar onder de fontein en opnieuw omhooggespoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Een fontein werkt namelijk met een pomp.
Deze pompt het water uit het bassin e lucht in.

In vroegere tijden werden fonteinen gemaakt daar waar stromend water was. Een beek of rivier werd geleidt zodat door het hoogteverschil en druk van het water, het water omhoog werd gespoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
behalve in spa, daar komt spa water uit de fontein... = drinkbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja.het is gewoon een circulatie proces.
Een pomp zuigt het water aan ,en spuit het in de lucht.
Het komt vanzelf weer in het reservoir terecht,en zo gaat het steeds rond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het meeste wel. Een circulatiepomp zorgt voor het rondpompen.
jc54
13 jaar geleden
Door een pomp, met een filter ertussen. Zo zou je zelfs in je huis in een schaal water een fontein kunnen maken :-) Gezellig achtergrondgeluid!