een kakkerlak?

recent goed schoongemaakt, (daarvoor was het nog wel is een zooitje) maar tot mijn verbazing vond ik nu voor het eerst een kakkerlak. ik heb hem met een papiertje gevangen. als ik 1 kakkerlak vind betekent dat dan dat er wellicht een hele colonie is? wat te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.mrimage.nl/images/insecten/kakkerlak-museum2.jpg&imgrefurl=http://www.mrimage.nl/insecten.htm&usg=__QXaOMiplcxkrRK8pKNdAZASttB8=&h=350&w=50 Dat zijn pas kakkerlakken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de foto staat een pissebed, geen kakkerlak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik dacht dat dat PB geen satalietantennes hadden vandaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben een beetje stads geloof ik:) ik kan een koe en een pak melk ook nooit zo goed onderscheiden.

Het beste antwoord

De foto toont een pissebed, een diertje dat al ver voor de haaien op aarde rondliep. Het zal ook nog lang blijven rondlopen als de mensheid is uitgestorven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Bij het vinden van één kakkerlak is de kans duidelijk aanwezig, dat er meer zijn. Zeker als uw huis in het verleden niet altijd even schoon was. Hoeft echter niet perse. Zou ook kunnen dat de kakkerlak van elders komt, en ergens door een spleet uw huis is binnengedrongen.

Verder zou het kunnen zijn dat u een enkel eitje onder uw schoen had zitten en daarmee uw huis hebt betreden.

Hier wat tips, om kakkerlakken in huis te voorkomen:

* Houd de keuken schoon om een kakkerlakkenplaag te voorkomen.
* Vaak luchten helpt, omdat de kakkerlak niet van tocht houdt. Ook een lagere temperatuur in huis, vooral in keuken en badkamer, werkt preventief.
* U kunt de verspreidingsmogelijkheden van de kakkerlakken beperken door kieren en spleten te dichten. Ventilatieopeningen kunt u voorzien van kunststof roosters of een nylonkousje.

Via de link komt u op een site, met informatie over wat te doen, mocht blijken dat u toch nog meer kakkerlakken in huis heeft.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Als dat plaatje een foto is van wat je gevonden hebt is het een pissebed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
De foto is inderdaad van een pissebed, die je vooral op vochtige plekken vindt. De kans is groot dat je 'm verstoord hebt doordat je druk bezig bent geweest en dat je 'm daarom zag. Een pissebed is niet erg schadelijk binnenshuis, hij zal snel uitdrogen en doodgaan omdat het te droog is binnen.
Voor goeie foto's van kakkerlakken zie de bronnen.
Mocht het toch een kakkerlak zijn: zie de laatste bron voor veel informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd het is een pissebed.
gewoon laten zitten. pissebedden blijven vanzelf wel uit jouw buurt en ze zijn niet schadelijk. ook geen concurrenten voor ons voedsel. ze zoeken rottende plantenresten, waar ze van leven. ze verschuilen zich liefst in het donker op koele vochtige plaatsen.
komen er te veel, dan weten de spinnen er wel raad mee.
ja zeker, die leven ook in elk huis. je ziet ze dan wel niet zo veel (hoewel de tijd van het nieuwe broed er aan zit te komen) maar ze zijn er wel. gelukkig maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het dier op de foto is geen kakkerlak maar een pissebed, een diertje dat leeft van dood organisch materiaal onschadelijk is en leeft in donkere vochtige omgevingen kakkerlakken daarentegen leven op droge donkere plekken en leven van alles wat eetbaar is.waarbij ze niet zelden besmettingen overbrengen.
een kakkerlak is een insect met een langgerekt bruin lijf ,lange antennes en zichtbare vleugels je ziet ze eigenlijk alleen als je in de ruimte waar ze leven in het donker de lamp aandoet,tenzij er zoveel zitten dat er overbevolking optreed. kakkerlakken leven nooit alleen en moeten weggevangen worden door een ongedierteverdelger ,omdat de werkzame stof die er voor beschikbaar is (pychloorfos)alleen door gekwalificeerde personen gebruikt mag worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat insekt op de foto is geen kakkerlak maar pissebed...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het feit dat het plaatje geen kakkerlak is hoef ik weinig te vertellen.

De vraag was echter hoe u een kolonie kakkerlakken kunt voorkomen.

Natuurlijk helpt hygiene, maar kakkerlakken komen ook af op warmte bronnen. dus denk aan dingen in huis die in de zomer en in de winter altijd warmte produceren. (zoals ijskasten, vrieskisten, boilers, enz.)

Verder is een kakkerlak een van de moeilijkste beesten om uit te roeien. (Het is waarschijnlijk het oudste beest op aarde die zelfs de bigbang schijnt te hebben overleeft)

Zorg er natuurlijk in eerste instantie voor dat uw huis moeilijk te nemen versting wordt voor kruipende insecten.
Zorg ervoor dat kieren dicht zijn.
Hiervoor zijn genoeg middelen op de markt zoals purschuim, kit, bijenbekjes, enz enz.

Mocht u al last hebben van kakkerlakken dan kunt u het beste de bron opzoeken waar ze verblijven. Vaak warmte bronnen.

Voor het verwijderen van kakkerlakken kunt u bij uw plaatselijke ongedierte bestrijder terecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de pissebed is ook wel bekend als urine-ledikantje, en is inderdaad heel onschuldig.