Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik zijden of satijnen (hoes)lakens kopen?

Mijn man heeft Parkinson, kan slecht draaien in bed, zeker als het warm en klam is. Er wordt aangeraden zijden beddengoed te gebruiken, of satijnen (wat is eigenlijk satijn?).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
7.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Satijn is een glanzende stof, de naam slaat op de weeftechniek om het glanzend e krijgen, niet op het materiaal waar het van gemaakt is. Oorspronkelijk was dit zijde, tegenwoordig ook kunstmatige vezels, viscose (van houtpulp) en zelfs katoen (dat is soms iets minder glad, maar nog steeds veel gladder dan traditioneel katoen).

Mijn advies: probeer satijn van natuurlijk materiaal (zijde, viscose of katoen) te vinden, synthetisch satijn wordt eerder klammig.

Als je ernaar zoekt, lijkt vooral katoensatijn populair te zijn, in de bronnen staan een paar zaken die het verkopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fremar
13 jaar geleden
Neckermann heeft ook satijnen beddengoed (hoeslakens en dekbedovertrekken)
Satijn is net zo glad als zijde, maar het is een wat stevigere stof. Zijde wordt gemaakt door de zijderups : die spint zijn cocon van zijde. Hoe satijn wordt gemaakt weet ik niet, maar dat staat waarschijnlijk in de link hierboven...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij zag ik laatst zijde of satijnen beddegoed bij de hema liggen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boekenbon heeft gelijk heb het daar zelf gekocht stond hotel beddengoed op als ik me goed herinner,.

Toegevoegd na 12 uur:
even nog een waarschuwing de hoezen vallen zeer groot uit ik heb een dik matras maar de hoes is toch nog wat ruim ,er zit ook geen rek in ,waardoor er kreukels bovenop kwamen,gebruik nu een andere hoes ,.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jysk heeft t ook, maar ik weet niet of die er in veel gemeentes is. In Lelystad in ieder geval wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding