Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er met een olifant, als die komt te overlijden in een dierentuin hier in Nederland?

Of een ander groot dier als een giraffe of nijlpaard.

Hoorde deze vraag vrijdag op de autoradio, maar omdat ik mijn bestemming had bereikt, heb ik het antwoord niet gehoord.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat weet Willem Wever wel ;-) zie link
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die gaan waarschijnlijk naar een destructiebedrijf of ze worden nog gebruikt voor de wetenschap i.v.m. evt. ziektes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sectie om te zien of het aan een gevraarlijke ziekte is overleden en vervolgens afgevoerd. Ik gok gewoon richting crematie / afval verbranding, zoals bij huisdieren van dierenartsen.

[http://www.uitvaart.nl/page_282.html]
Ook beschikt de dierentuin over een eigen sectieruimte. Want een enkele keer wordt in Artis zelf sectie verricht op een dier. Dan gaat het vooral om uit de kluiten gewassen dieren, die lastig te vervoeren zijn. Op de buitengewoon groot model sectietafel is laatst een nijlpaard ontleed, laat Klaver weten. Een enkele keer kan een dier zelfs het verblijf niet uit. "Veel gebouwen zijn er niet op berekend een dood dier af te voeren. Zo hebben we drie jaar geleden de olifant Barbara ter plekke moeten ontleden. Ze had langdurig last van ontstekingen en zweren aan haar poten. Ik heb haar moeten laten inslapen."

Hoe verloopt de sectie van een olifant? "Het is puur slagerswerk," laat Klaver beeldend weten. "De poten gaan eraf, de ingewanden eruit, de kop eraf. We zijn er met zes à zeven mensen een hele dag mee bezig geweest. Er hebben onder andere twee medewerkers van het voedselmagazijn aan meegewerkt die behoorlijk goed met het mes overweg kunnen."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op Discovery, National Geographic of Animal Planet (ik ben vergeten welke) zag ik een reclame van een programma, dat ze dode giraffes et cetera helemaal gaan opensnijden, voor de wetenschap, en dan aan mensen uitleggen hoe het in elkaar zit.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding