Hoe krijg je plakplastc voor op een raam bubbelvrij op het ram?

Toegevoegd na 14 minuten:
OK... plakplastc is dus "plakplastic" en "ram" is dus "raam"

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Maak het raam eerst goed vet- en vuilvrij (ammonia werkt goed). Maak het daarna vochtig en plak dan het plastic er voorzichtig op. Haal de evt. bubbels weg met een wisser. Door het raam eerst vochtig te maken kan je het plastic makkelijk ietsjes los halen als je wilt corrigeren zonder dat het gelijk vastgeplakt zit aan je raam en het zorgt er voor dat je met je wisser de bubbels zo goed mogelijk weg haalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zorg er eerst voor dat de Ram stil staat en begin dan voorzichtig met plakken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Als het kleeft via statische werking: Door met schuim water eerst het raam in te zepen. Dan het folie er op en de belletjes uitdrukken. Bij het drogen is het strak op je ruit.

Bij verlijmd: Heel voorzichtiig in 'lijnen' de bloel op plakken: Niet in een keer alle bescherm folie er af, maar een beginnetje maken, goed aandrukken. Dan een beetje verder lostrekken, en folie plakken. Zo beetje bij beelje het beschermfolie er af halen & het folie op de ruit plakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak het raam licht vochtig voordat je het plastic aanbrengt, en strijk het daarna zo glad mogelijk met een trekker oid.
een paar kleine bubbeltjes ontkom je niet aan, maar die kan je later doorprikken.
Rieneke1
13 jaar geleden
Allereerst je raam goed (vetvrij) schoonmaken. Dan spuit je veel raamreiniger op je raam. Plak de sticker erop en haal de bubbels en vocht met een raamtrekker eronder vandaan. Daarna rustig op laten drogen. Kan soms wel 2 weken duren maar dan zit het superstrak en netjes