Hoe verzorg ik het beste mijn orchideeen

Wij hebben twee orchideeen staan 1 met veel bloemen, en 1 met helemaal geen bloemen.
wij weten echt niet wat we eraan moeten doen.
behalve water geven!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Wij hebben momenteel vijf potten met orchideeën in de huiskamer staan. Eigenlijk bloeien er altijd minimaal drie potten tegelijk.
Wat doen we hiervoor:
Niet in de directe overdag zon (bij ons staan ze op het westen). Een keer per week water geven en eens per maand zo'n scheutje orchideeën-voer erbij (soortement van Pocon, maar dan speciaal voor orchideeën).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Eigenlijk zijn ze heel gemakkelijk. Je moet ze af en toe een flinke plons water geven en dan weer een tijdje niets. Juist als ze niets krijgen, gaan ze bloeien. Soms kom je terug van vakantie en dan vind je opeens een bloeiende plant terwijl je er niets aan hebt gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Orchideeën houden niet van direct zonlicht achter het raam. Eén keer in de week de kluit helemaal onderdompelen en daarna laten uitlekken. Wel lauwwarm water gebruiken. Mijn orchideeën staan in een speciale voor deze plant geschikte pot waardoor het overtollige water, dat je eventueel tussendoor ook nog geeft, weg kan. Ze bloeien vrijwel altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet ze liefdevol verwaarlozen.

Als een orchidee voor zijn leven vreest, dan zal hij proberen voort te bestaan door bloemen aan te maken, die dan weer voor nageslacht kunnen zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet ze nooit in de volle zon; zet ze liefst op het noorden; geef ze 1x per week weinig water; raak ze zo min mogelijk aan. Ze dragen hun bloemen wel maandenlang. Die vallen op een gegeven moment af; geduld, na een tijdje vormen ze weer knoppen en begint het opnieuw.
O ja, niet op de tocht.