Hoeveel zand moet er in een zandbak?

We hebben een zandbak gekocht met van die bankjes.

Afmeting:
1.80 x 1.80 en 24 cm hoog.

Hoeveel zand gaat daar in? De zakken bij de Gamma zijn 25 kilo maar ze wisten niet hoeveel zakken er in moeten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
8.6K

Het beste antwoord

Als je uitgaat van 1 kuub zand = plm. 1600 kilo, dan de volgende berekening:

1.80 x 1.80 x 0.20 (niet tot de rand vol) = 0.65 kuub

0.65 kuub x 1600 kilo = 1040 kilo

1040 kilo / 25 kilo (zak zand bij Gamma) = 41 zakken

Toegevoegd na 3 minuten:
Een bigbag zand lijkt me in dit geval overigens goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan! Ik schrok er zelf ook een beetje van, vandaar de opmerking van de bigbag. Maar ja, om de berekening kon ik ook niet heen ;-)
anneliez
13 jaar geleden
en bijvullen kan altijd nog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terugbrengen ook :-)

Andere antwoorden (1)

10 zakken is wel aardig maar leg er wel antie worteldoek onder anders graven ze te diep. en gooi je het zand op een hoop in het midden dan heb je aan 6 zakken wel genoeg, daarnaast moet je het wel regelmatig verschonen i.v.m. de hygiene. Gemeentes stomen zandbakken ook. Zorg er wel voor dat je de zandbak afdekt.