Is er ook een speciale naam voor een mannetjes muis en een vrouwtjes muis, vraag van mijn zoontje!

Heel veel dieren hebben dat hebben muizen dat dan ook? En welke zijn dat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
16.2K

Het beste antwoord

Er zijn geen speciale namen voor een mannetjesmuis en een vrouwtjesmuis. Gewoon mannetje en vrouwtje dus.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

zoals ik gisteren al antwoorden
piep en pieper en als het gezinnetje groter word zijn het piepers
of tom en jerry
of mickey en minnie
mr en mrs smith

Toegevoegd na 1 uur:
topo en topolina
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja de eerste keer was de vraag verwijderd
In het algemeen spreken we bij dieren van mannetjes en wijfjes. Ook bij muizen heb je een mannetje en een wijfje. Voor sommige dieren zijn aparte benamingen. Dat zijn onder andere:
katten: kater en poes
honden: reu en teef
duiven: doffer en duif
kippen: haan en kip
runderen, elanden, neushoorns en olifanten: stier en koe
paarden en pony’s: hengst en merrie
schapen: ram en ooi
varkens: beer en zeug
geiten: bok en geit
eenden: woerd en eend
hazen en konijnen: rammelaar en moer
leeuwen: leeuw en leeuwin
wolven: rekel en wolvin
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die van kippen klopt niet ;tis niet
kip& haan
maar
hen& haan
diddl en diddlina.
de mannetjes zijn gewoon rammetjes en de wijfjes zijn wijfjes of moertjes. en de muizen babietjes dat zijn de jongen