Hoeveel ben je kwijt aan (2e hands) inboedel?

Als het goed is krijg ik binnenkort een klein appartement toegewezen. Dit word mijn eerste woning, spannend! Ik heb gelukkig al het één en ander voor elkaar (TV, Gehele slaapkamer, enkele keuken apparatuur & verf materiaal). Wat zal het overige ongeveer gaan kosten? Ik hoef niks nieuw als het niet binnen het budget past. Ik heb 5000 gespaard.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je geen specifieke wensen hebt, kan je alles vrijwel gratis krijgen. Vraag eens rond bij familie, vrienden, collega's, buren en kennissen wat zij nog 'over' hebben en aan jou willen geven. Ook kan je een briefje ophangen bij de supermarkt met jouw wensen. Verder kan je voor veel spullen terecht op websites als Gratisaftehalen.nl of Gratisoptehalen.nl. Bij kringloopwinkels, rommelmarkten en pandjeshuizen kan je ook allerlei zaken voor heel weinig geld aanschaffen. Ik zou dus zeggen: het kost je allemaal niets of vrijwel niets.

2e hands meubilair (kasten, tafels, stoelen, bank) vind je voor een paar tientjes op Marktplaats. Die kunnen vaak nog jaren mee totdat je meer ruimte of geld hebt voor een nieuwe inrichting. Je moet ook denken aan zaken als stofzuiger, wasmachine, koelkast, vriezer, oven/magnetron. Deze zijn ook 2e hands te vinden maar de vraag is of je dat wil. Als je die nieuw koopt: goedkoop is vaak duurkoop. Van een goede wasmachine kan je 20 jaar plezier hebben, een goedkope kan je na een paar jaar al in de steek laten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100