Welke kamerplanten geven een goede energie in huis? (feng shui)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Het beste antwoord

Planten met dikke, volle of ronde bladeren.

De Bamboe en de Lotus.

Lotus in de tuin geeft vrede, tevredenheid en hoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In de link heb ik een aantal planten staan, maar plaats ze niet in de slaapkamer!!!!!

Een Quote uit de Feng Shui Bijbel

"Zet geen kamerplanten of een aquarium in een slaapvertrek. Zelfs kunt u beter geen schilderij ophangen met een afbeelding van water, want dit brengt al schade toe aan de Feng Shui.

Kamerplanten zijn te yang voor de slaapkamer waar rust (yin) moet heersen. Water in de slaapkamer leidt tot financieel verlies of kan zelfs betekenen dat de bewoner met inbraak te maken krijgt."

Toegevoegd na 1 minuut:
Jadeplant
De jadeplant trekt veel overvloed en voorspoed aan. De beste plek voor deze plant is bij de voordeur.

Zilverkrans
De zilverkrans is een vetplant dat voor veel geluks-chi zorgt.

Geldplant
De geldplant heeft een hartvormig blad en dat is een heel gunstige vorm. Laat het niet parasiet worden, dan zal het slechte Feng Shui hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vingerplant

Toegevoegd na 33 minuten:
De Fatsia japonica dus he..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wederom refereer ik aan de Sanseveria een zeer artistieke en gelukbrengende plant. Wordt helaas door veel mensen niet als zodanig beschouwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar hij is dan ook zó saai om naar te kijken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat denkt deze plant van ons ook,maar heb je hem daar ooit over gehoord?