Kan ik mijn huis worden uitgezet?

Ik ben alleenstaande moeder met 2 kinderen, jongste is bijna 4 en heeft autisme.
Mijn onderburen hebben last van hem omdat hij af en toe wilt renen, springen of dansen... hij ziet op school 3x per week tot 15:30 en slaapt om 19:30. Weekenden proberen we weg bij vrienden blijven om te overlast te vermijden... maar nu ze draait ons om op straat te zetten (woningbouw) ... ze hebben eerst mij gezegd dat mijn ondervloer niet goed was... dus woonkamer en hang heb ik vervangen ( we leven bijna niet in de slaapkamer). Vandaag waren ze hier in mijn huis zonder afspraak, en zeide dat ik moet ook de slaapkamers doen... en toch geven ze niet zeker dat wij niet op straat worden gezet en ik moet mijn kind rustig houden.....
Ik weet niet meer wat ik hier kan doen... kan iemand aub ons helpen met een advies??? Kunnen ze echt obs op straat zetten???

Weet jij het antwoord?

/2500

ze kunnen je altijd uit huis zetten,maar ze moeten eerst naar de rechter gaan voor ze dat kunnen,tenzij je huurachterstand heeft, dan wel.

Zomaar op straat gezet worden kan niet dit soort geluiden worden leefgeluiden genoemd. Wel moet je ervoor zorgen dat je een goede ondervloer en vloer hebt. Natuurlijk moet je in de avonduren zoveel mogelijk zorgen dat buren geen last hebben. Ook moet je in gesprek gaan met je buren maar waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd maar heeft het niks opgeleverd. Overigs is je kind vier en deze hoort te spelen en lijkt het mij niet dat hij vanaf het moment dat hij thuis is totdat hij gaat slapen rond rent, sprint of dergelijke. Mocht je problemen houden met je buren zou ik je woningverhuurder inschakelen als dit niks oplost kan je overwegen om het via de (rijdende) rechter te doen.

Ook leefgeluiden zijn gebonden aan decibels, stampen en rennen zijn ook gebonden hieraan en dus als er veel overlast is dan kan je zeker wel uit je huis gezet worden, volgens de richtlijnen ben je gebonden aan eisen van de woningbouw wat betreft je vloer en dus zal je toch de gehele vloer moeten aanpassen.Uitzetten is alleen niet zo makkelijk. De buren krijgen het advies vaak om een te registreren wanneer en hoe vaak er overlast is en moet een dossier aangemaakt worden door de woningbouw en daarmee gaan ze naar de rechter, als blijkt dat je als buren het woongenot aantast voor de rest dan zetten ze je eruit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100