Moet mijn partner ook ingeschreven staan bij de woonservice?

ik wil mezelf graag alvast inschrijven bij de woonservice zodat ik over een paar jaar in aanmerking kom voor een huurwoning. Misschien wil ik dan gaan samenwonen met mijn huidige vriend, moet hij hiervoor ook ingeschreven staan of is dat niet nodig?

6 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Nee, dat is niet nodig, tenzij hij ook zelfstandig 'wachtlijsttijd' op wil bouwen. Maar voor jullie samenwonen heeft dat geen zin. Als jullie willen gaan samenwonen en er komt een woning beschikbaar, is het voldoende als een van jullie beiden zich als kandidaat meldt.