Zijn er plannen voor de gewone consument een glaskliko aan huis?

Er zijn grijze, groene, oranje en blauwe, respectievelijk voor overig, composteerbaar, plastic/blik en papier.
Voor bedrijven is het al wel mogelijk zie https://www.utrecht.nl/wonen-en-leven/afval/bedrijfsafval/glas/

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ik heb op internet niet kunnen vinden dat een gemeente in Nederland bezig is met een dergelijk plan. Zal te maken hebben met de relatief kleine hoeveelheid glasafval dat een gemiddeld gezin produceert.

Denk dat de huidige sitituatie met centraal opgestelde grote glasbakken ook prima werkt. Is waarschijnlijk ook een stuk goedkoper dan dat er een extra vrachtwagen door de hele wijk moet rijden om glaskliko's te moeten legen.

Buiten dat, in de gemiddelde tuin is er bijna geen plaats meer voor nog een extra kliko.
AlphaLimaSierra
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+Mij leek ook dat de huidige voorziening op zich prima is en de bedachte vooral duur. Ook 100.000 afvalbakken is een hoop geld en het is niet dat je elke week of twee weken een volle bal glas produceert (neem ik aan).