wat zijn de gevolgen voor mijn dochter als ik ze uitschrijf?

mijn dochter gaat voor onbepaalde tijd naar het buitenland met geen vast verblijfplaats, wat zijn de gevolgen voor haar als ik haar uitschrijf.?

Weet jij het antwoord?

/2500

Na uitschrijving uit de Basisregistratie Personen heb je geen recht meer op zaken als uitkering, huursubsidie, kinderbijslag en bijvoorbeeld de Nabestaandenuitkering (ANW). En aantal verzekeringen geeft geen dekking meer als je bent uitgeschreven uit het BRP: o.a. zorgverzekeringen, aansprakelijkheidsverzekeringen en doorlopende reisverzekeringen. Daarnaast zijn er ook gevolgen voor je AOW (Algemene Ouderdomswet). Voor ieder volledig jaar (tussen je 15de en 65ste) dat je in het buitenland verblijft wordt de opbouw voor AOW (uitkering / pensioen) tijdelijk stopgezet (korting van 2% per uitgeschreven jaar op de uiteindelijke uitkering). De gemeente stelt ook de belastingdienst op de hoogte van je nieuwe adres in het buitenland. Indien je in het buitenland geen inkomsten hebt, zijn er verder geen significante gevolgen, volgens opgaaf van de belastingdienst.

Het is niet mogelijk om iemand anders dan jezelf uit te schrijven. Dat is ook logisch, het zou een mooie boel worden als dat zou kunnen.

Ook vervalt dan haar eventuele inschrijving bij Woningnet.

Dan zijn de gevolgen dat ze eigenlijk dakloos is. Ze staat immers nergens meer ingeschreven, dus is ze voor de staat dakloos. Ze kan natuurlijk wel een postbus aanvragen voor als ze in het buitenland verblijft. Tenzij u natuurlijk wel gewoon haar postadres blijft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100