Wij hebben last van mieren binnen wat doen we er tegen.

Ik heb al van vliegende mieren gelezen , maar dit zijn van die kleine miertjes en kan het nest niet vinden. heeft er iemand een oplossing.

Toegevoegd na 27 minuten:
Wij zitten in een Chalet die een halve meter van de grond staat. Ik kan hier niet onder kijken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Het beste antwoord

Een mierenlokdoosje plaatsen, de mieren lopen er doorheen en nemen het gif mee het nest in.
Gewone mieren kunnen zorg dragen voor een hele generatie vliegende mieren, bij ons zitten elk jaar heel veel nesten onder de loodslabben van de ramen.
De nesten zitten altijd op een warme plaats in de zon.
Als je denkt dat het vliegende mieren zijn dan kun je die spuiten met een middel tegen vliegende insecten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn te koop bij veel dierenspeciaal zaken, supermarkt en De Welkoop.

Andere antwoorden (7)

vergif strooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zout of kokend water strooien en als je het nestje niet vinden kan heb geduld totdat je het wel ziet. Vinden lukt je toch niet eerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5 eurocenten bij de mieren leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog beter is ouderwetse stuivers,zit meer koper in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh dat wist ik niet, dacht dat ze hetzelfde waren.
Rieneke1
13 jaar geleden
plus voor de diervriendelijke oplossing.
met een brander de mieren verbranden en hetvuur goed in de ingang van het nestje stoken even wacten en komen ze erweer uit dan nogmaals een 4-5 keer en ze zullen verdwijnen
sucses
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mieren zijn vrij eenvoudig te verdrijven door op hun route of in het gazon voor de mieren volgende huis- en tuinmiddeltjes toe te passen:

*

witte peper strooien
*

koffiedik alsook restjes koffie uitgieten
*

fijn gesnipperde rauwe uien strooien
*

knoflookteentjes open wrijven
*

kruidnagel in kieren en voegen steken
*

koperdraad voor de dorpel van de deur spannen. Mieren komen niet over koper heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mieren kunnen een grote overlast veroorzaken, doordat ze jaren lang op de zelfde plek een nest kunnen hebben.
Vaak zitten ze in een spouw, heel vaak net onder een raamkozijn.
Eigenlijk horen ze naar buiten te gaan, de tuin in, maar soms gaan ze juist naar binnen, op zoek naar kruimeltjes suiker en andere eetbare kruimeltjes.
Indien ze wat vinden geven ze dit aan elkaar door en komen er meer mieren binnen.
Als het nest in de loop van de zomer te groot wordt, dan komen ze op een zwoele warme zomeravond, massaal het nest uit, meestal naar buiten maar soms perongeluk naar binnen, dit zijn dan voornamelijk vliegende mieren (vrouwtjes)
Als de eerste naar buiten komen, zijn er binnen enkele min. honderden , die vliegen weg richting het licht, de binnenkant van het raam dus, als dit gebeurd, niet gaan spuiten met gif, maar gewoon indien mogelijk het raam open zetten, ze zijn dan gewoon snel weg, waar de meeste van hun door vooral de mussen opgegeten worden.
Probeer de mieren te bestrijden met een mierenlok middel, dat ze naar het nest brengen en dan dood gaan, echter er komen vaak weer nieuwe mieren uit het nest en zal je na verloop van tijd het eens moeten herhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht je het nest toch nog vinden dan giet je er kokend water in. Probleem opgelost.