Wat is een indicatie kosten keuken verplaatsen?

We willen wellicht een huis kopen waar wij de keuken dan van zouden willen verplaatsen naar de voorkant van het huis. Wat globale info:

- Het huis is gebouwd in de jaren '80 & staat in Houten.
- Kruipruimte is goed bereikbaar d.m.v. een luik en ook daar is voldoende ruimte om er daadwerkelijk zelf in te gaan.
- Het gaat ons vooral om de prijs exclusief de keuken zelf en exclusief de huidige keuken demonteren. Het gaat dus vooral om de leidingen, gas & elektra omleggen/verplaatsen. De keukenkasten & apparatuur kunnen wij zelf plaatsen.

We begrijpen dat het geen exacte prijs kan worden omdat u als vakman dan in de woning zelf moet zijn om alles te kunnen zien, maar we willen i.v.m. eindbod uit brengen erg graag weten waar we ongeveer aan moeten denken.

Als bijlagen:
- plattegrond huidig
- gewenste indeling plattegrond

Meer info nodig? Vraag het gerust!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
30K

Antwoorden (2)

Ik denk dat je met 2 man wel 2 dagen zoet bent om alle leidingen en afvoeren netjes om te leggen, dus als die twee heren nu €80 p/u kosten, en hun werkdag beslaat 8 uur dan zit je zo rond de €2560 aan arbeidsloon, daar komt nog €400 aan leidingwerk + kabels + afvoer bij. Dus zo rond de € 3500 incl. BTW ben je wel kwijt aan dat klussie!

Toegevoegd na 1 minuut:
En met 2 man bedoel ik niet die 'had u al koffie gehad? types, maar doorwerkers...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Super bedankt! Hier kunnen we zeker wat mee!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
80,- per uur?
Ik ken genoeg goeie zzp-ers die voor de helft werken. Inclusief aansprakelijkheid verzekering,en alles en dan wordt er in de werktijd geen koffie gedronken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Scheurgras!
Natuurlijk ken ik die, maar had de link niet gelegd.
Om eerlijk te zijn. 3500,- voor deze klus vind ik van dat type, alleen dan wat netter, zonder bond jas en met een nieuwe bestelwagen met 21inch lichtmetalen velgen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wel een + voor het antwoord, want helaas is dit vaak wel de praktijk.
Water en gas een dag. (met gemak)
Elektra, dat is afhankelijk van waar het vandaan komt, als het nu uit de kruipruimte komt een halve dag, anders maximaal een dag of er moeten dingen heel lastig liggen.
Afvoer. Dat is lastig te zeggen omdat het keuken naar de andere kant van het huis gaat, i.c.m. afschot van de afvoer: Halve tot een dag,

Dus als het tegenvalt 3 dagen, als het meevalt 2 dagen.
Uitgaande van 50,- inclusief btw per uur: 800 a 1200,- arbeid.
Materiaal 300.-
Valt alles tegen dan rond de 1500,- inclusief.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als er leidingen in de muur gefreesd moeten worden en dozen geboord, reken dan nog een half dagje extra, zitten de contactdozen onder de kastjes dan hoeft dat niet,
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Super bedankt! Snap dat het lastig inschatten is maar nu hebben we een klein idee wat het kan gaan kosten :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dan mag jij me vertellen wat er hier niet alleen gedaan kan worden?
(svp geen kleinigheden waar even voor een half uurtje iemand langs kan komen als nodig) Alles neem ik hier trouwens redelijk ruim.
Voor 1500,- neem ik deze klus blind aan, met materiaal van goeie merken zoals Uponor.
Met als enige voorwaarde dat er geen extreme bijzonderheden zijn, dan heb ik het over een kruipruimte vol puin of water en over al aanwezig zijnde verborgen problemen. (exclusief eventueel freeswerk) Eenmaal aangenomen, maakt het ook niet meer uit hoeveel koffie er gedronken wordt..