Waarom staat als je met pin hebt betaald je complete rekeningnummer én pasnummer op de kassabon?

Vanmiddag boodschappen bij de C1000 gedaan en met de pin betaald.
Ik zag toen ik in de auto zat ineens dat mijn complete bankrekening nummer,pasnummer en betreffende bank op de kassabon staan.
Waarom is dit?
Mag dit zomaar op een kassabon vermeld worden?
Wat zouden mensen met die informatie (dus rekeningnummer en pasnummer) kunnen doen als ze die bon in handen krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
8.3K

Het beste antwoord

Aan de combinatie rekeningnummer en pasnummer hebt je niets als je niet ook de pas (of een geskimde kopie daarvan) én de pincode hebt, óf de gebruikersnaam én wachtwoord voor internetbankieren bij een bank die niet met tokens werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je krijgt toch de bon rechtstreeks van de cassiëre,zo vers ui de kassa,dus ik geloof dat jij de enige bent,diue er een blik op kan werpen.Zo kun je controleren of het goede pas & rekeningnummer is vermeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Als het verkeerde nummer is vermeld, heb *ik* daar in ieder geval géén probleem mee. Het is wel een probleem dat veel mensen die bonnetjes achteloos weggooien, vaak in een prullenbak waar iedereen het bonnetje eruit kan vissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan toch ook een arme sloeber zijn,die de 12 kratten bier die jij hebt gehaald moet betalen? Hup terug naar de supermarkt.
Dat is voornamelijk voor jezelf ter controle. Een ander kan er helemaal niks mee. Hooguit geld naar je rekening overmaken. Je pasnummer is gewoon een soort kenmerk. Zo kan ook iedereen wiens website je bezoekt zien bij welke provider je zit, waar je ongeveer woont en welke browser je gebruikt. An sich tamelijk nutteloze informatie als het gaat om misbruik maken van die gegevens.
Als ze je píncode op je bon gaan vermelden, heb je een probleem.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand je rekeningnummer, pasnummer, bank en naam(iemand kan je volgen naar je huis en een naambordje b.v. lezen) weet kun je bij de bank een ander pasje + pincode aanvragen. Daarom moet je altijd je bonnetjes meenemen als je gepind hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen interessante info voor de eventuele 'vinder' van jouw bonnetje. Het pasje met pincode geeft meer mogelijkheden. Maar, dáár ben je natuurlijk heel zorgvuldig mee....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje een oud model kassa. Bij de nieuwe staan alleen de laatste 4 cijfers van je rekening op de kassabon en uiteraard op de rol van de kassa die bij de ondernemer blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergelijk maar met je woonadres, iedereen kan zien wat de straat en nummer is en kan iets door de brievenbus gooien. Om er ets uit te kunnen halen heb je een sleutel (pincode) nodig. Niemand kan daar iets aan doen. Ik vind het wel een goede vraag want je kun tegenwoordig haast niet voorzichtig genoeg zijn.
Nog zijn er mensen die bruut de boel forceren om te bemachtiging wat ze hebben willen (inbrekers en hackers en skimmers) Dus is het heel overstandig om aandacht te vestigen op die mooie plasma tv. Blijf dus vooral voorzichtig omgaan metje gegevenszodat je de kans slachtoffter te worden van fraude , optimaal kunt minimaliseren.