Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik kunstbloemen in het aquarium van waterschildpadden doen?

Kan ik zomaar elke kunstbloem van bijv. een action of xenos bij mijn schildpadden in het aquarium doen of is dit gevaarlijk doordat ze er misschien aan proberen te eten.

en hoe zit het met bijvoorbeeld andere decoratie. zijn er eventueel goedkopere alternatieven voor de erg dure aquarium decoratie

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
712
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet niet of dat zo handig is. Sommige soorten plastic lossen namelijk op in water en als die kunstbloemen oplossen in water dan krijgen de aquariumdieren het binnen. Ik zou gewoon voor plantjes gaan die ervoor bedoeld zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het kan wel, maar ik zou het niet doen. Ze hebben veel ruimte nodig en zo'n nepplant of andere decoratie neemt die broodnodige ruimte weg die ze nodig hebben om te zwemmen en te eten.
Verder vervuilen ze het water flink, en daar heb je natuurlijk wel een pomp met filter voor, maar er kan toch rotzooi in die plant blijven hangen.
(Lees meer...)
Rieneke1
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding