is er een mgelijkheid om je mechanische ventilatie zachter of tijdelijkmuit te zetten?

We wonen in een huis met dubbele schuiframen die extreem tochten en sommige zelfs niet goed dicht kunnen. We hebben een open keuken en een ventilatie systeem die zo afzuigt dat je nek stijf word door de wind als je op de bank zit. Hoe hard je ook stookt het is altijd koud. Je voelt overal wind. En de stoffen bank die we hebben voelt altijd ijskoud aan. Nee ik overdrijf niet. Hoe kan ik dit oplossen. Afzuigen is goed maar dit... Hij staat normaal op de laagste stand, 1.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Het beste antwoord

Dat licht aan het merk en type ventilator wat je hebt als je bv een itho ecofan hebt kun je de lage stand afstellen bij de meeste andere niet en als je een oude ventilator hebt is het misschien verstandig om deze te laten vervangen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij dit type kun je stand 1 niet harder of zachter zetten alleen normaal moet hij op stand 1 echt maar heel rustig draaien zodat je hem niet eens hoort dus dan zuigt hij niet alle warmte uit de woning
Maar als je denkt dat hij niet goed werkt kun je gewoon de woningbouw bellen om te zeggen dat hij niet goed werkt en dan sturen ze iemand om het apparaat na te kijken normaal gesproken