Bestaan er groene bloemen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
4K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Heb je al eens geprobeerd te googelen ???...
https://www.google.nl/search?q=bloemen+groen&hl=nl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiOxLihnsfKAhXDOhQKHYzQAUMQ_AUIBygB&biw=1344&bih=771&dpr=1.25

Antwoorden (3)

Ja.

De bloemen van grassen zijn bijvoorbeeld meestal groen.
8 jaar geleden
Jazeker.
Stinkend niedkruid.
Overblijvend Bingelkruid.
Akkerleeuwenklauw.
Zandhoornbloem.
Muizestaart.
Eenjarige Hardbloem.
Breukkruid.
Kroontjeskruid.
Hennep.
Hazepootje.
Kleine Majer.
Vrouwenmantel.
Varkensgras.
Kalmoes.
Grote Brandnetel.
Brave Hendrik.
Hop.
Witte Ganzevoet.
Natuurlijk niet allemaal grasgroen, maar wel diverse tinten groen.
8 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Grappig dat nou net de WITTE ganzevoet groene bloemen heeft. :-) Overigens een plus voor dit antwoord !
flyingcrow
8 jaar geleden
Van mij ook.+
Er zijn verschillende bloemen die groen kunnen zijn. Voor de hand liggend inderdaad de planten die via de wind hun zaden verspreiden, maar ook genoeg insectenplanten, zelfs rozen kunnen een groene tint hebben, zie ook het lijstje in de bron.