Hoe krijg ik standen om mijn raam open te doen?

Ik heb geen raamhouder om mijn raam open op verschillende standen open te doen. Ik wil eigenlijk zo min mogelijk spijkers slaan of gaten boren.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Een (telescopische) raamuitzetter is doorgaans een goede oplossing, maar dat vereist wel twee schroeven in het raam en twee in het kozijn.
Een simpele oplossing is natuurlijk een touwtje dat je aan de kruk verbindt en dan met één schroefoogje aan het kozijn. Mooi is anders, maar het is wel effectief.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Plus, dat is inderdaad een oplossing.
De aanwezige raamsluiting komt zo te zien ergens van de sloop en is er later opgezet.
Als ik de raamomlijsting bekijk, lijkt het erop dat de kans groot is dat het hele kozijn uit elkaar valt als je er nog één schroef of spijker inbrengt. Dat houtwerk is helemaal verrot.
Is dit een huurhuis? Het ziet er totaal verwaarloosd uit.