Welk kruid is dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wonen
Amadea
8 jaar geleden
Een ontvreemd kruid. Waarom niet gewoon in de natuur waar de plant groeit laten staan en 'm dáár gefotografeerd?
Ivana
8 jaar geleden
gewoon onkruid, mag je toch best een takje van plukken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is mij niet bekend als inheemse plant.
Cryofiel
8 jaar geleden
Groeit hier soms spontaan in de tuin. Geen idee wat het is of hoe het heet.
Erna55
8 jaar geleden
Het zou slangekruid kunnen zijn, de blaadjes hebben dan haartjes.
Op de foto kan ik niet goed de vorm van het blad zien.
Cryofiel
8 jaar geleden
@conqie, inderdaad, dat slangenkruid van jouw artikel is mijn spontaan opkomende duinplant - eh, tuinplant. En zoals in het artikel staat, komt hij vaak samen met de teunisbloem op, ook al zo'n spontane verschijning in de tuin.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Slangenkruid is het zeker niet, die heeft een dikkere stengel en is veel compacter. Ook de zaaddoosjes zijn totaal anders dan die van de foto.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik wilde het graag weten voor iemand die het in de tuin heeft en er meer van wil planten. Ze gaf mij dit takje, dus niet zelfgeplukt Amadea

Het beste antwoord

het lijkt een beetje op steentijm calamintha nepeta :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het ruikt inderdaad heerlijk en tijm komt behoorlijk in de buurt qua geur. Ik wil het weten omdat iemand het in de tuin heeft en er meer van wil planten. Dank voor de moeite!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel!