maakt het uit bij een bouwvergunning of je het nieuw gebouwde een "aanbouw" of "bijgebouw" noemt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Het beste antwoord

Dat zal per gemeente verschillend zijn maar als het om een vergunning aanvragen gaat, zowel een aanbouw of bijgebouw kunnen eventueel vergunningsvrij zijn of juist vergunnings plichtig.
Informeer bij de gemeente of kijk even op je gemeente site daar staat het bijna altijd wel op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, een aanbouw is zit vast aan de huidige bebouwing, en heeft een doorgang daarmee. Bouw je iets, waar je via de buitenkant naar binnen moet is het een bijgebouw. Voorbeeld een garage: kun je vanuit je huis er in dan is het een aanbouw, moet je via buiten dan is het een bijgebouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk maakt dat uit. Je moet het noemen wat het is. Als je een serre aanbouwt, dan noem je dat geen bijgebouw want een bijgebouw is een losstaand gebouw op je perceel. En andersom geldt hetzelfde: een vrijstaande schuur is geen aanbouw.
itsme
14 jaar geleden
In de meeste gevallen zal je ook een bouwtekening bij je aanvraag moeten inleveren alvorens de bouwvergunning verleend wordt.
Je kunt het dus noemen wat je wilt, maar aan de hand van de tekening zal de gemeente bepalen waarvoor de vergunning wordt verstrekt.
Ivana