Waarom eten duiven van speciale merelvoeding?

Heb speciale voeding voor merels gekocht. Best duur in vergelijking met "tuinvogelzaad" dat alle andere vogels eten. Heb het ook niet eerder gezien,
maar vanmiddag aten duiven hiervan... hoe kan dit?

Toegevoegd na 1 dag:
Misverstand.
Het is niet speciaal voor merels, het is "universeel" voeding, idd met gedroogde wormen en insecten, maar ook met o.a. granen, voilá!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
ronron1212
9 jaar geleden
Hoezo speciale merelvoeding wat is dat dan zouden andere vogels dat niet eten dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha ik vind het best grappig dat je denkt dat andere vogels niet van dit voer eten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je de samenstelling van dat merelvoer geven? Dan is het makkelijker om je vraag te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kwalitatief voedermix speciaal voor merels is gemaakt uit de hoogste kwaliteit granen, zonnebloempitten, gebroken pinda’s en vele andere favoriete hapjes voor de merel.
En merels houden van proper drinkwater.
http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=871
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat de duif de verpakking niet kon lezen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is anders van samenstelling dan gewoon tuinvogel zaad.
Het is ook veel duurder. Er zitten o.a. wormen en insecten in,
iets heel anders dan duiven eten, voorzover ik weet.

Antwoorden (1)

Eten is eten. En honger maakt rauwe bonen zoet.
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Ja, vogels eten wat ze maar kunnen.
En zonder bordje : " alleen voor merels" , kunnen ze zich natuurlijk gewoon bedienen van het buffet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klinkt op zich "logisch" ja, behalve dat merels wormen en insecten eten en duiven niet, dus... hoe kan dit dan?