Ficus elastica of de rubberplant.

Toegevoegd na 2 minuten:
De Ficus elastica wordt ook wel de Indische rubberboom genoemd. Je treft deze van nature aan van India tot Indonesië.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aha dat lijkt er meer op. Nou ben beste vriendin komt uit Indonesie dus ik zal haar ook eens vragen.........alvast bedankt. Hopelijk wordt ie niet zo hoog ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, daar lijkt het op, maar een ficus is ABSOLUUT geen vetplant en is daar ook beslist niet mee te verwarren. Die heeft veel dunnere bladeren en in de regel een bruine stam. Ik ben er eigenlijk wel 99,9 % zeker van dat het geen ficus is.
Jammer dat hij niet bloeit, maar aan de groeiwijze te zien is het een kalanchoe. Daar zijn echter honderden soorten van, die soms maar weinig op elkaar lijken, en om precies te weten welke het is, zou hij in bloei moeten staan. Dat in de bloei krijgen valt echter in de praktijk vaak niet mee, omdat de plant daarvoor een zogenaamde korte-dag-behandeling nodig heeft. In de winkel zijn het vaak hele compacte planten, maar in de huiskamer kunnen ze uitgroeien tot flinke boompjes met de bladeren veel verder uit elkaar.
Ik durf dan ook geen gok te doen over de precieze soort.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
fremar
9 jaar geleden
Geen enkele kalanchoe heeft zulke grote bladeren,kijk ook eens in mijn bronnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ficus lijkt me correct, daarna houdt het op. Het geslacht Ficus (vijgen) omvat circa 750 soorten waarvan er dus veel op elkaar lijken; daarnaast zijn er vele kweekvormen... zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Ficus
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee de Kalanchoe ziet er echt anders uit. Volgens mij bloeit deze ook niet van mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De mijne wel, maar die ziet er met dof behaard en gekarteld blad weer anders uit, Voor een ficus is de stam te groen en zijn de bladeren te dik ; die is het ondanks de uiterlijke overeenkomsten absoluut niet., Ook maakt een focus niet zulke dikke bladknoppen in de oksels. Die maakt eerst takjes.
En dat hij niet bloeit kan dus heel goed kloppen ; daarvoor heeft hij een kortedagbehandeling nodig.
Het KAN natuurlijk een andere vetplant zijn - er zijn er nogal wat - maar een ficus is het 100 % zeker niet.