hoe laat ik mijn 4 vissen in een grote teil buiten overwinteren?

ik heb in de tuin een grote teil met vissen staan. ik heb geen garage of andere redelijk vorstvrije plaats om de teil neer te zetten. wat moet ik doen om de vissen goed door de winter te krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Rieneke1
9 jaar geleden
Google eens op pension voor vissen.
Z512099
9 jaar geleden
Afmetingen teil? Wat soort vissen ?

Het beste antwoord

Ik zou de teil ingraven, wel een rand boven de grond uit laten steken.
Anders spoelt er regenwater met tuingrond je teil in.
Afdekken met fijn kippengaas of een fijn net, ander kunnen de vissen er in de nacht uit springen en de katten of reigers je vissen op eten.
Koop nu een goed luchtpompje, dat geschikt is voor buiten en hang dat op een droge plek en leg het slangetje naar de teil toe en het steentje met belletjes in de teil.
Laat dat dag en nacht aan staan.
Een luchtpompje gebruikt maar heel weinig stroom.
Zo kunnen de vissen zonder probleem overwinteren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Erg belangrijk het nooit van boven afdekken, of het moet noppenfolie zijn, er moet namelijk daglicht bij de vissen kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
goede info.

Andere antwoorden (1)

Graaf een diepe kuil liefst meer dan 1 meter, zet hier de teil in en dek het af met isolerend materiaal. een meter onder maaiveld komt er in Nederland nooit vorst voor.
Zorg er wel voor dat je de bovenkant erg goed isoleert en dat er zuurstof toevoer is