Omdat stof uit miniscuul kleine deeltjes vuil bestaat en als je alle 'kleuren' vuil bijelkaar gooit wordt het grijs/zwart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De precieze samenstelling van de binnenlandse stof kan sterk variëren:
? De hoeveelheid en de samenstelling van huisstof varieert sterk met de seizoens-en milieu-factoren, zoals de omgeving, de uitwisseling van de buitenlucht, de leeftijd van het huis, bouwmaterialen en hun toestand, en de hoeveelheid van de meubels en tapijten, evenals hun staat van bewaring . De samenstelling van de stof ook afhankelijk van de ventilatie en verwarming, schoonmaken gewoonten, activiteiten van de bewoners of gebruikers van een ruimte, enz. Huisstof bestaat uit anorganische en organische materie, en het relatieve aandeel van deze onderdelen kan sterk variëren. Kleuterscholen stof bestaat vaak bijna volledig uit anorganische materialen zoals zand, leem, zand en klei uit putten. Aan de andere kant, huisstof uit de huizen van de eigenaren van dieren met een versleten tapijt bestaat bijna geheel uit organisch materiaal. In een onderzoek van 318 monsters huis, het aandeel van de organische stof tussen varieerde van <5% en> 95% (Butte en Walker, 1994). Fergusson, et al.. (1986) melding gemaakt van het organisch gehalte van huisstof van 11 woningen in Christchurch, Nieuw Zeeland, varieerden van 25,7% tot 56,5%. Floor stof uit zeven Deense kantoren hadden een gemiddelde organische fractie van 33% (M? Lhave et al.., 2000). [2]?
Binnenlandse stof gezien onder een microscoop.

Volgens de Duitse Environmental Survey, ongeveer 6 mg / (m? D), van huisstof wordt gevormd in particuliere huishoudens, [3] Afhankelijk voornamelijk op de bestede tijd thuis. Bijna 1000 stofdeeltjes per vierkante centimeter te wikkelen op de binnenlandse oppervlakken elk uur. [1] Sommige stof bestaat uit menselijke huid. Wetenschappers schatten dat de mens de gehele buitenste laag van de huid elke dag of twee schuur, met een snelheid van 7 miljoen huidschilfers per minuut, wat overeenkomt met een massa-emissie van ongeveer 20 milligram per minuut. [4] "Dust bunnies" klein zijn klontjes van pluis die ontstaan als voldoende stof accumuleert.

Beetje lang maar als je alles onder de microscoop bekijkt is het niet grijs!