Ik zoek een gasfornuis waarmee ik ook mijn keuken kan verwarmen.

Ik heb nu een Atag gasfornuis (40 jaar oud) en dat is toe aan vervanging maar ik heb geen CV in mijn keuken. Mijn oude Atag heeft een functie waarmee ook een (kleine) keuken kan worden verwarmd. Wie kan me vertellen of er nog een dergelijk fornuis te koop is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2K

Het beste antwoord

Jazeker zijn die er nog, we noemen zo';n ding in de regel een AGA-cooker.

Elke grote keukenzaak kan je er zeker aan helpen, en anders de fabrikant wel.
Het is een heel andere manier van koken/stoken, die het echter in de moderne keuken wel weer heel goed doet.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het is overigens niet per definitie een goedkoop of economisch systeem, hoor. Wellicht is het verstandiger om te kijken naar een A-klasse gasformuis, en een klein petroleumkacheltje in de keuken te zetten.

Ik ben zelf net verhuisd naar een huis waar de verwarming nog niet naar behoren functioneert, en stook al een week of 8 een enorme keuken op een zibro-kamin met nauwelijks 5 liter per week, en het is hier heerlijk warm !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het soort fornuis waar jij op doelt is een enorme energieverspiller. Het wordt alleen gekocht door mensen die niets geven om het milieu, maar wel om design. Als je er toch een koopt, vergeet dan niet om er nog een paar bijpassende terrasverwarmers en een elektrische sauna bij te kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan beter een klein electrisch kacheltje neer zetten, en een modern fornuisje kopen.
Zo vaak komt het niet voor dat je je kachel nodig zult hebben omdat je tijdens het koken toch al warmte produceert.
En zet anders gewoon je pitjes iets eerder aan als je al je aardappeltjes schilt.
Mocht dit geen optie zijn, probeer het bij een 2e hands winkel of marktplaats die hebben ze vast nog wel.