wat vinden duiven vies smaken?

Wat vinden duiven vies smaken? Ik heb namelijk een jonge duif die door haar vader op haar kop wordt kaal gepikt. Wat kan ik erop doen zodat hij het te vies vind om te pikken?

Toegevoegd na 25 minuten:
Wat vinden duiven vies smaken? Waar gaan ze niet dood aan/ worden ze niet ziek van? Ik heb namelijk een jonge duif die door haar vader op haar kop wordt kaal gepikt. Wat kan ik erop doen zodat hij het te vies vind om te pikken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1K
fremar
9 jaar geleden
kaal pikken van jongen die net stoppels beginnen te krijgen is niet iets bijzonders. Ik heb het zelf 3 maal meegemaakt. Ook over gekoppeld jongen van een ander koppel ondergeschoven niets hielp. Ten einde raad,nadat ik dit ook aan dierenartsen had voorgelegd,welke er ook geen raad mee wisten,bleef mij hoe spijtig ook niets anders over dan te kappen met deze dieren. Let wel ik heb twee van hen nog een jaar doorgehouden maar ook dat jaar was het helaas pindakaas. Trouwens een vriend van mij had er voor twee jaar terug ook een en na ook van alles geprobeerd te hebben Lekker en/of stinkende luchtjes er opsmeren ook hier gekapt.
Rieneke1
9 jaar geleden
Kan je het beestje niet apart houden, eventueel met andere jonge duiven?

Antwoorden (3)

Zoute drop lijken ze niet lekker te vinden...

http://spunk.nl/blog/duiven-eten-alles-toch
fremar
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik heb nu beeld van een duivenjong met een munt (drop) op z'n kop geplakt :)
Misschien helpt Bitex. Dat is bitter en smeer je op kindervingers (of bij volwassenen) om nagelbijten te voorkomen. Lijkt me dat duiven dat ook verafschuwen. Het is ook niet giftig.
Ivana
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik zou bang zijn dat het in de oogjes terecht kan komen?
Ivana
9 jaar geleden
Kan geen kwaad. Kleuters wrijven ook met hun knuistjes in de oogjes. Heb het jarenlang verkocht.
Rieneke1
9 jaar geleden
Ja, dat is ook weer waar.
Plusje dus, het lijkt me handiger dan dropjes op het hoofd van de duif te plakken ;)
Ivana
9 jaar geleden
Misschien met zwart-wit (droppoeder) een papje maken en dat op het duivenkoppie smeren? Blijft vanzelf plakken. ;)
Neem olie, is 100% natuurlijk en niet schadelijk.
Er is geen leven wezen op aarde welke tegen de smaak kan.

Toegevoegd na 6 uur:
Even ter informatie, neem GEEN olie, de olie heet "Neem olie"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Wat voor olie bedoel je dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
precies zoals ik het zeg, de olie heet "Neem olie"
Amadea
9 jaar geleden
Die verwarring zou niet zijn ontstaan als je het gewoon aan elkaar geschreven had, neemolie van de neemboom.