Ik hoor een constante onbekende piep van 40-50 decibel. Wat kan het zijn?

Mijn vriendin en ik horen al drie nachten lang een piepje die om de minuut afgaat. Ik heb de hele slaapkamer afgezocht naar mobiele apparaten, horloges, wekkers of andere oorzaken gezocht, maar we weten niet wat het kan zijn. Ook de brandmelder of koolmonoxide meters zijn het niet. De decibelmeter geeft een piep aan van 50 decibel in een hoek waar niets ligt.

Wat kan het zijn? We worden langzamerhand wel gek!

Toegevoegd na 29 minuten:
Nadat de stroom uitgeschakeld is, bleef de piep aanhouden.

De pieptoon zelf duurt een fractie van een seconde. Deze piep herhaald zich elke 50 seconden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Het beste antwoord

Rookmelder waarvan de batterijen bijna op zijn. Kan ook bij de buren zijn. De piep is nogal hard, en 50db is weinig tot nagenoeg niks.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klinkt inderdaad als een lege batterij van een rook/CO melder bij de buren.

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk iets aan de bekabeling in de muur of een dier in de muur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bekabeling dan waarschijnlijk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe gaat bekabeling elke 50 seconden een geluid maken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En het moer dan eventueel een dier met een horloge zijn.