Kan je je vinger in een vleesetende plant stoppen?

Ik heb sinds kort een vleesetendeplant, oftewel een venus fly trap, ik zou graag willen weten of je je vingers er in zou kunnen stoppen, zou je vinger er dan nog uit kunnen of...?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
8.2K

Antwoorden (6)

Het plantje wat je hebt hoeft geen "vlees" (kleine insecten)
Het is vooral belangrijk dat hij VEEL zon krijgt, een plant die veel zon krijgt maar geen insecten zal gezonder zijn dan een klant die wel insecten krijgt maar weinig zon.
Goed, je vraag.
Ja je kunt je vinger er in steken en er gewoon weer uithalen, maar dat is niet zo best voor de plant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
plusje. heb 1 keer bij onze vliegenval mijn vinger in zijn 'kaken' gestoken, en dat blad stierf vrij snel daarna af
Ja dat kan er gebeurd niks.de plant reageert alleen op de insecten die er in vallen en Door de trilling die ze afgeven reageert de plant er op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moest jou vinger nu een insect zijn dan liep je gevaar,maar ja jou vinger loopt geen gevaar...voor het plantje is het wel niet zo goed om er vaak met je vinger in te zitten.
fremar
9 jaar geleden
Ja, je vinger krijg je gewoon terug. De venus fly trap (de naam zegt het al) is een vliegenvanger. Als er een vlieg op de blaadjes gaat zitten "klappen" de blaadjes dicht en wordt de vlieg verteerd.
jc54
9 jaar geleden
Yes, dit kan! Ik heb er zelf vroeger ook een gehad! Let wel op, de blaadjes gaan dicht als je dit doet. Schrik hier niet van, haha! (Doet geen pijn, je voelt niks)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is zonder gevaar voor uzelf. Voor de plant is het minder goed. Bij te veel aanraken van de voelers beschadigen ze op den duur en kan het blad geen insecten meer vangen.