Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom met je schoenen in huis?

Je loopt overal met je schoenen buiten. Soms zie je zelfs niet helemaal waar je opstapt.
En dan loop je met die schoenem nog ééns in huis rond. Is dat niet vies...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ach, valt wel mee....ik maak gewoon af en toe de vloer schoon. Zelf doe ik overigens wel altijd meteen mijn schoenen uit en mijn huisslippers aan, maar ik ben absoluut de enige hier. Maar echt vies wordt het er niet van ; het meeste wat ik op de vloer zie zijn sporen van blote voeten, vermoedelijk de mijne....

Ik zou zeggen; niet op tafel zetten, niet aflikken, maar verder kan het weinig kwaad. Alleen als je er mee door de poep hebt gelopen, zou ik ze eerst effe schoonmaken. Ook voor buiten trouwens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ja klopt.. Uitdoen is schoner... Doe ik ook altijd...

Toegevoegd na 31 seconden:
Het is een slechte gewoonte, --- onbewustheid, denk ik...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat maakt dat nou uit..
alsof je vloerbedekking er vies van wordt of je parket.
ik neem aan dat je elke dag stofzuigt en dwijlt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik niet gelijk de deur weer uit moet trek ik altijd toffels aan! De kans dat je smerigheid mee naar binnen neemt is idd vrij groot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vrij normaal om in huis met schoenen rond te lopen. Als ik op de bank wil liggen, doe ik mijn schoenen dan uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom liggen er ook matten bij de deuren om het vuil eraf te 'vegen' .
Zelf doe ik wel meestal mijn schoenen uit n huis omdat ik mijn pantoffels zo lekker vind zitten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ook gezondedr om je schoenen uit te doen als je in huis rondloopt, ik loop daarom in de zomer graag op blote voeten rond. Je voeten komen dan in contact met frisse lucht, waardoor je minder last hebt van zweetvoeten, en omdat er geen nauwe schoenen omheen zitten, gaat de doorbloeding ook beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja helaas is dat niet voor iedereen weggelegd, ik kan bij voorbeeld niet lang zonder steunzolen lopen en op blote voeten is helemaal een verschrikking...
Hier in huis loopt niemand met schoenen rond, tenzij visite of als we gelijk weer weg moeten. Dat laatste echter ook alleen als het niet regent oid. De kinderen doen zelfs helemaal automatisch hun schoenen uit als ze binnenkomen en ook tegen vriendjes zeggen ze dat dat moet, zeker als ze naar boven gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het buiten droog is dan hou ik mijn schoenen gewoon aan als ik thuis kom., ik vind het zon gedoe elke keer schoenen aan en uit doen .
als ik lang thuis blijf doe ik ze wel uit. en ook als het buiten wat nat is.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ja dat ook smerig! Altijd schoenen uit en lekker op je sokken of je pantoffels aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een persoonlijke mening of je het vies vindt of niet..Als het buiten droog is en je hebt nergens met je schoenen ingestapt dan kun je ze binnen wel aanhouden.
Soms zijn mijn sokken smeriger dan mijn schoenzolen,want als ik een zak in de vuilcontainer wil gooien,loop ik er op mijn sokken heen....het zelfde geldt voor pantoffels,daar slof ik ook mee naar buiten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom is DE DEURMAT uitgevonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het ook vies.

Thuis dragen wij geen schoenen in huis.
Van bezoek vraag ik het niet maar de meesten weten het.

Wanneer ik ergens op bezoek ben voelt het wel eens vreemd met schoenen aan op tapijt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herkenbaar die laatste zin.
Ja dat is vies. (vind ik). Ook vind ik het op een bepaalde manier een minder huiselijke uitstraling hebben. ongezelliger...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding