Waarom zijn huizen niet zo gebouwd dat verhuizen makkelijker is?

Denk aan deuropeningen en trapgat. Is hier een bouwkundige reden voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

De trapgaten en deuropeningen zijn zo klein gemaakt i.v.m. de isolerende voordelen. Als dit allemaal open en groot zou zijn zou je veel warmte verliezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De meeste mensen verhuizen niet zo vaak. Daarbij zijn niet alle meubelen groot, dat ligt aan je smaak en stijl. Om dus rekening te houden bij een ontwerp met iets dat zich eens in de 5 jaar (of zo) voordoet zonder te weten wat er op dat moment door de deur en het trapgat moet is erg onzinnig.

De architect die een huis ontwerpt kijkt vooral naar de uitstraling, indeling (praktisch om in te wonen en je van ruimte naar ruimte te verplaatsen), lichtinval en meer van dat soort zaken die bij het bewonen van de woning van belang zijn, als ook bij de aankoop ervan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn geen volk van verhuizers. Amerikanen doen dat veel vaker en verhuizen daarom vaak met huis en al.
Dat is veel gemakkelijker.