Hoe veel Nederlanders trakteren zichzelf wel eens op een bosje bloemen, en wat zijn dan de favorieten bloemsoorten ?

Dit vroeg ik me af sinds dat ik gister mezelf op een bosje Irissen en Freesia's heb getrakteerd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Antwoorden (16)

Iedere maand wel een keer.
Het hangt van de jaargetijde af. Nu vind ik tulpen heel mooi, maar ook bloeinde takken.

Meestal zijn het rozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de lente en zomer elke week wel. In de lente soms wel 2 bosjes per week!
In de hersft en winter meestal niet. 't Komt allemaal pas in februari.
Ik heb dan eigenlijk van alles. Van tulpen tot zonnebloemen, en van narcissen tot roosjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke maand trakteer ik mezelf ermee. Meestal kies ik voor rozen. Tulpen zijn erg mooi, maar deze gaan na een paar dagen al 'kapot'. Ik kies soms wel eens chrysanten maar die 'staan' me te lang (ik vind er niks aan dat er 3 weken lang dezelfde bloemen nog steeds op tafel staan)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de enige luxe, die ik me altijd permiteer : ik heb altijd bloemen staan. Graag bloemen van het seizoen, en in de zomer pluk ik ook vaak in de bermen, maar bloemen 'moeten', zonder voel ik me kaal, en m'n huis een beetje leeg. (Ondanks een half oerwoud van planten...)
Vaak haal ik 'afgekeurde' rozen bij de rozenkwekerij in het volgende dorp : zitten de bloemenknoppen niet helemaal recht boven de steel, of er is ietsje kleurverschil in het geel of het roze - wat ze voor mij alleen maar mooier maken, want 'perfekt' is zelden iets in de natuur, en daardoor zo levend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe het maar heel zelden, ben niet zo goed met planten e.d. en ze houden het dan ook nooit lang uit met mij.
Het mooiste vind ik Zonnebloemen
Tulpen vind ik ook erg mooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snijbloemen zijn niet zo moeilijk.
Gewoon de stelen onder schuin afsnijden, en als er geen zakje bloemenvoeding bij zit, gewoon wat suiker in het water oplossen, en lauwwarm water pakken.
En als de korenschoven bos uit elkaar gaat, door de stelen aan te snijden, dan pak je gewoon een ondoorzichtigge vaas, en doe je ze vasschikken, en kun je ze weer mooi neer zetten, en geen mens die ziet dat ze niet korenschoof zijn geschikt ;-)
Ik heb wat dat betreft er misschien een 'raar' idee over, ik vind het niks aan bloemen voor me zelf te kopen, vind dat je bloemen moet krijgen, dan vind ik het pas echt leuk
En wilde bloemen of zonnebloemen zijn favoriet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop eerder een leuk plantenbakje ofzo, staat langer en dat vind ik wel prettig aangezien ik niet vaak thuis ben.
Maar als ik bloemen koop dat is het meestal in de lente en dan roosjes of tulpen EN ik heb een grote zwak voor gladiolen (in de zomer dan).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de 2 weken. Rozen en tulpen zijn hier thuis favoriet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Top 10 van de meest verkochte bloemen 2003
Botanische naam - Nederlandse naam

1. Rosa - roos
2. Chrysanthemum (tros) Dendranthema - chrysant
3. Tulipa - tulp
4. Lilium - lelie
5. Gerbera - gerbera
6. Cymbidium - orchidee
7. Freesia - fresia
8. Anthurium - anjer
9. Alstroemeria - Incalelie
10. Chrysanthemum, geplozen - Chrysant
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anjer ook een van mijn favorieten.
Ik heb altijd bloemen staan, of ik koop ze zelf of ik krijg ze van mijn partner. Op dit moment staan er anemonen, rode en paarse doorelkaar heen, mooi.
Verder zijn bij mij favoriet, rozen, tulpen en amaryllis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik koop eigenlijk alleen bloemen als het lente is.
En dan nog bij de boer, tulpen en narcissen.
In deze tijd is het nog wel betaalbaar. Een beetje leuke bos kost al gauw een flinke duit, en een lullig bosje vind ik weinig aan.
Meestal probeer ik er ook iets leuks van te maken, ze zo in een vaas zetten is er eigenlijk bij mij niet bij.

Ik vind bloemen krijgen wel leuk maar ik krijg liever een leuk bakje met plantjes, hier heb je meer aan eigenlijk.

n.b bloemen op de foto zijn in een krans gestoken die op het water drijft.

P.s mijn favoriete bloemen zijn toch rozen maar dat komt omdat ik zo heet :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de nodige bezuinigingen als een van de eerste dingen geschrapt, maar zodra het financieel weer kan komen er zeker weer bloemen.
en ik vind alle bloemen mooi heb geen uitgesproken favorieten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik koop zelden een bos bloemen in de winkel of op de markt. Te duur of te iel.
Wel heb ik nu ik zo lang op de lente moest wachten allemaal bolletjes in pot gekocht de afgelopen weken. Om de beurt: hyacinthen, gele narcissen, tulpen, witte druifjes, witte narcissen, hyacinthen.

Ook had ik nog bollen vorig jaar laat gekocht, en die in potten gezet. Die staan nu ook binnen te bloeien. En takken van de forsythia geknipt, die hebben ook prachtig gestaan.

Inmiddels staan in de tuin de sneeuwklokjes, sneeuwroem, winterakonietjes en crocusjes (bijna) in bloei, en de iris reticulata komt er ook aan.
Heerlijk. Mijn lievelingsseizoen.
Mijn lievelingsbloemen zijn sneeuwroem, gladiolen, lelies, phlox, kersenbloesem en hibiscus. Meest in de tuin dus, niet in de vaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, vooral in de zomer en herfst.
In de winter zijn het meer kaarsen, kerststukken en de boom natuurlijk.
In de zomer geplukte of uit eigen tuin.
Mijn favorieten zijn tulpen, maar ik heb ook graag 'geurende' bloemen.
Verder wilde bloemen, geen net, gecultiveerd bosje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik trakteer mezelf elke week op een bloemetje. Meestal zijn dit rozen, maar zoals in het voorjaar vind ik tulpen en andere voorjaarsbloemen ook erg mooi. Zomers kijk ik weer uit naar andere bloemen, zoals duizendschoon, anjers e.d. Ik vind het gezellig als er een bloemetje in huis staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou van bloemen, dus koop ik elke week zeker tweemaal bloemen, standaard staan er hier 3-4 vazen vol met verse bloemen en staan er twee fruitschalen met appelen.
Bloemen die mijn favoriet zijn, de gele varianten van de tulp, roos, gerbera en alstroemeria en ik ben dol op zonnebloemen.
Mijn katten vinden het ook lekker ruiken en mijn vrouw wordt er vrolijk van. Lenteboeketten zijn ook prachtig.
Soms als we de tijd vinden om naar buiten te gaan, dan wil ik nog wel eens wilde bloemen plukken.
Bedoel zie er wel angstaanjagend uit, maar hou nog steeds van de kleine dingen in het leven, en daar schaam ik me niet voor om dat te bekennen, een verse bos bloemen hoort daar absoluut bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, ik kan ook heel angsaanjagend zijn, maak mij maar eens goed boos, dan kom je er wel achter hahaha ;-)
En ik vind je niet echt angstaanjagend hoor, valt wel mee.